შემაჯამებელი დავალებები


შემაჯამებელი გაკვეთილი    #1                                                              ---------------------- საჯარო სკოლა
მეხუთე კლასი                                                                                              სახელი გვარი:---------------------
მიღებული ქულა:
1.       რა არის ესკიზი----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       კიდევ რომელ სპეციალისტებს სჭირდებათ ესკიზის შესრულება--------------------------------------
3.       ჩამოთვალეთ სახატავი მასალები და იარაღები--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.       მკვრივი ქსოვილიოს საფუძველი რომელიც ფერწერისათვის გამოიყენება.
. ქაღალდი                ბ. ტილო                     გ. პაპირუსი                         დ.ტყავი
5.რისი საშუალებით აღვიქვამთ საგნის მოცულობას?
ა. შუქ-ჩრდილით       ბ. სიბნელით      გ. სინათლით
5.       რა არის ათინათი?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.       რა არის საკუთარი ჩრდილი--------------------------------------------------------------------------------------
7.       რა არის დაცემული ჩრდილი?----------------------------------------------------------------------------------
8.       რომელია მოცულობითი ნახათი და რომელი სიბრტყობრივი. მიუწერეთ შესაბამისი პასუხი ნახატებს.

                          

9.რა არის კომპოზიცია-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10. ჩამოთვალეთ კომპოზიციის აგების ხერხები------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------11. რა არის რიტმი--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12. რა არის ინტერვალი------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. რა არის ორნამემენტის ძირითადი თვისება-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14. რამდენი სახის შეიძლება იყოს ფონი? შემოხაზეთ სწორი პასუხი.
ა. 5                      ბ. 2                                   გ. 3                                     დ.1
15. რა ქვია სადა ერთფეროვან ფონს?-------------------------------------------------------------------------
16.რა ქვია სინამდვილესთან მიახლოებულ გარემოს ამსახველ ფონს?------------------------------------------
17.რომელ სურათზეა აღბეჭდილი რეალისტური ფონი და რომელზე სადა მიუწერეთ სწორი პასუხები სურათებს.
ა.       ბ.
18.რა არის ილუზია?
ა. ობიექტის ან სინამდვილის მცდარი აღქმა                   ბ. ნეიტარლური ფონი
19.რა ქვია სივრცის გადმოცემის ხერხების ერთობლიობას?
ა. პერსპექტივა       ბ. ჰორიზონტი      გ. რიტმი     დ. დინამიკა
20.რა არის ჰორიზონტის ხაზი,  რამდენი სახის ჰორიზონტის ხაზი ვიცით ?
აღწერეთ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------21.ვინ არის ამ სურათის ავტორი?
----------------------------------------------


შემაჯამებელი გაკვეთილი        #2                                                              --------------------------------------საჯარო სკოლა                                                                
2017- წლის ------ --------------------                                                                მოსწავლის სახელი გვარი------------------------
1.       რამდენი ძირითადი ფერი არსებობს ბუნებაში?
ა.სამი                           ბ. ოთხი                           გ.ხუთი                            დ. ორი
2.რისი გადმოცემაა შესაძლებელი ფერის საშუალებით?
ა. ემოციის                   ბ.კომედიის                     გ.ინტერიერის                       დ. ბუნების
3.რას ნიშნავს კონტრასული ფერები?
ა.ერთმანეთის საპირისპირო ფერებს                                   ბ.ერთმანეთის ნათესავ ფერებს
გ. თბილი ფერებს                                                                    დ.ცივი ფერებს
4. დაწერეთ რომელი ფერების შერევით მიიღება ახალი ფერები?
ა.----------------------   + ----------------------- =
ბ.---------------------- + ------------------------- =
გ. ---------------------- + ------------------------ =
5.  ჩამოთვალეთ თბილი  და ცივი ფერები?
თბილი ფერები -------------------------------------------------------
ცივი ფერები -----------------------------------------------------------
6.რომელია კონტრასტული ფერი შემოხაზეთ სწორი პასუხი?
ა.მწვანე-წითელი          ბ.იასამნისფერი-წითელი        გ. ყვითელი-წითელი        დ. ლურჯი წითელი  
7. დაწერეთ როგორ გადმოსცემენ მხატვრები სივრცეს ფერის საშუალებით----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.ვინ შეისწავლა პირველად ჰაერის თვისებები და სივრცის გამოსახვის  კანონები პირველად?
ა. რაფაელმა                   ბ. ლეონარდო და ვინჩმა                    გ. დონატელომ                    დ. მიქელანჯელომ
9.რომელი მხატვარი იყენებს    კონტრასულ  ფერებს და გადმოსცემ მძაფრემოციებს ნამუშევარში ?
ა. ლეონარდო                   ბ.ვან გოგი                     გ. პიკასო                  დ. ედმონდ კალანდაძე
10.  რა  თვისებები გააჩნია კონტრასტულ ფერებს?
ა. ასუსტებენ ერთმანეთს.          ბ. აძლიერებენ ერთმანეთს                 გ. გამორიცხავენ ერთმანეთს     





შემაჯამებელი გაკვეთილი  #3                                                     ------------------საჯარო სკოლა
2018  წლის -------------------                                        მოსწავლის სახელი გვარი-----------

1.რას ნიშნავს მიმიკა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.რა ქვია ადამიანის პორტრეტულ გამოსახულებას, რომელშიც პიროვნება გადაჭარბებულად, გაზვიადებულად იუმორით გადმოცემულ ხასიათის თვისებების გადმოცემას?
             ა. მიმიკა                              ბ. შარჟი                                           გ. პორტრეტი
 3.ხელოვნებაში გამოსახულების შემადგენელი ნაწილების თანაფარდობას ქვია?
  ა. კარიკატურა                      . ბ.პროპორცია                                გ. სიუჟეტი
4.რამდენჯერ ეტევა მოზრდილი ადამიანის სხეულის სიმაღლეში თავი?
ა. 5-6 ჯერ                                   ბ. 7-8 ჯერ                          გ. 9-10 ჯერ
5. რამდენჯერ ეტევა ბავშვის სიმაღლეში თავი?
ა. 5-6 ჯერ                           ბ. 10-11 ჯერრ                               გ. 3-4 ჯერ
6. რას ნიშნავს კარიკატურა?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. რას ნიშნავს იმპრესიონიზმი?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. ჩამოთვალეთ იმპრესიონისტი მხატვრები?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. როგორ და სად ხატავდნენ იმპრესიონისტი მხატვრები?
ა. პლენერზე                                ბ. ქვაზე                                 გ. ტილოზე
10.ვინ იყო პიროვნება ვინც ადამიანის პროპორციების თანაფარდობა დაადგინა?
ა. ლეონარდო                                ბ. რაფაელი                                     გ. ბოტიჩელი



შემაჯამებელი გაკვეთილი        #4                                                --------------------------------------საჯარო სკოლა                                                                 
201- წლის ------                                          მოსწავლის სახელი გვარი---------------------------
1.       სად დაიწყეს პირველყოფილმა ადამიანებმა ნახატების შექმნა?
ა. გამოქვაბულში                     ბ. კედელზე                           გ. შენობებში
2.       რომელ ბუნებრივ საღებავებს იყენებდნენ პირველყოფილი ადამიანები ჩამოთვალეთ ისინი----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.       რას ნიშნავს მეგალითური ნაგებობა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.       ვინ იყო ფარაონი ძველ ეგვიპტეში?
ა. ღმერთი                                   ბ. მეფე               გ. დოჟი
5.       რას ნიშნავს სარკოფაგი?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.       რომელი ფარაონის აკლდამა გადაურჩათ მძარცველებს?
          ა. რამზეს მეორის                      ბ. ტუტანხამონის                    გ. ჯამურაბის
       7.ვინ აღმოაჩინა კუნძული კრეტა  და უძველესი  სამოსახლოები?
      ა. ართურ ევანსმა           ბ. ლასკომ                     გ. ამერიკო ვესპუჩიმ
       8. აღწერეთ როგორ მარხავდნენ მიცვალებულებს ძველ ეგვიპტეში?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     9.აღწერეთ ძველი ბერძნული ლეგენდა კუნძულ კრეტასა და ლაბირინთი სასახლის შესახებ
  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  10. რამდენი უძველესი საოცრებაა ჩვენთვის ცნობილი?
ა.  8                                                    ბ. 7                                     გ.10
11. ჩამოთვალეთ  უძველესი საოცრებები-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12. ძველი საოცრებებიდან არის თუ არა დღემდე რომელიმე შემორჩენილი და რომელია ეს ნაგებობა?-------------------------------------------------------





შემაჯამებელი გაკვეთილი #1                                                                -------------------- საჯარო სკოლა
მეექვსე კლასი                                                                                              სახელი გვარი:---------------------
მიღებული ქულა:
1.რა არის სახვითი ხელოვნების საფუძველი----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. რა შეუძლია კონტურის ხაზს გადმოგვცეს-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. რა არის ეტიუდი?-----------------------------------------------------------------------------------------------------
4. რომელია კონტურული ხაზებით შექმნილი ნამუშევარი?
.                             ბ.
5. რომელ ნამუშევარში ასრულებს ფერი მთავარ როლს ნახატში და რომელში კონტურული ხაზი?
ა.                                                   ბ.
6.აღწერეთ რა როლს თამაშობს სახვით ხელოვნებაში შუქ-ჩრდილი---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.რა არის ათინათი-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 8. რა არის შუქ-ჩრდილი------------------------------------------------------------------------------------------------
9. რა არის ნახევარჩრდილი--------------------------------------------------------------------------------------------
10.რა არის რენესანსი და რომელ ეპოქაში ჩამოყალიბდა იგი--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11.განათების რამდენი ხერხი ვიცით და რომლებია ესენი ჩამოთვალეთ თითოეული მათგანი------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12. რა არის კომპოზიცია---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. ჩამოთვალეთ კომპოზიციის აგების ხერხები-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14.რა არის სტატიკა და დინამიკა------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.მოცემულ ნახატებიდან რომელია ორნამენტი? შემოხაზეთ სწორი პასუხი.
ა.                               ბ.
16.რა არის პერსპექტივა-----------------------------------------------------------------------------------------
17, აღწერეთ პერსპექტივის კანონების ხატვის ხერხები-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. რა არის ჰორიზონტის ხაზი და ხედვის წერტილი-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19. რამდენ გვარია ჰორიზონტის ხაზი?
ა. 2                   ბ. 3                   გ. 5.     დ. 6
20. რომელ ნახატშია გამოყენებული პერსპექტივის კანონები და რომელსია სივრცე გადმოცემული?
ა.                                      ბ.





შემაჯამებელი ტესტი      #2                                                                          2017 წლის ---------------
---------------          -სკოლა                                                                                                                6 კლასი
1.რამდენი ძირითადი ფერი არსებობს ბუნებაში? ჩამოთვალეთ ისინი?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    1 ქ
2.რისი საშუალებით გადმოვცემენ მხატვრები თავიანთ გრძნობებს მხატვრები თავიანთ გრზნობებს, განწყობილებას? 0,5 ქ
ა. ფერით               ბ. კონტურიტ      გ. შუქ-ჩრდილით        დ. მოცულობით
3.რომელია კონტრასტული ფერები შემოხაზეთ სწორი პასუხი?                                                              0,5 ქ
ა. წითელი-მწვანე                              ბ. ნარინფისფერი-მწვანე                       გ. წითელი- იასამნისფერი
 ყვითელი-ლურჯი                           მწვანე-ყვითელი                                    ყვითელი-წითელი
იასამნისფერი-ნარინჯისფერი           წითელი-ლურჯი                                 მწვანე-ყვითელი
4.რა ქვია მიმდინარეობას სადაც, მხატვრები თავიანტ გრძნობებისა და ემოციების გამოსახატავად იყენებენ კონტრასტულ ფერებს?                                                                                                                                                 0,5 ქ
ა. ფოვიზმი                           ბ. იმპრესიონიზმი              გ. რენესანსი                             დ. ექსპრესიონიზმი
5.რა ქვია ფერთა ფერთა შეხამებას და მათ ერთობლიობას მხატვრულ ნაწარმოებში?                               0,5 ქ
ა. კონტრასტი                          ბ. გრადაცია                     გ. კოლოროტი                   დ. ტონი
6. აღწერეთ როგორ გადმოსცემენ მხატვრები სივრცეს მხატვრულ ნაწარმოებში და როგორ ეხმარება ფერი ამ კანონის შესრულებაში?                                                                                                                                       2 ქ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.დაწერეთ როგორ ზემოქმედებს ჰაერის ფენა ჩვენს თვალზე და როგორ გვეჩვენება საგნები?            1 ქ

8.შემოხაზეთ სწორი პასუხი ვინ დაამუშავა პირველად პერსპექტივის კანონების თეორია?                           0,5ქ
ა. რაფაელმა                        ბ. ლეონარდომ                    გ. პერუჯინომ                      დ. ანრი მატისმა
9.რომელი მხატვარი იყენებდა თავის ნამუშევრებში ყველაზე მეტად წითელსა და ყვითელ ფერებს?   0,5 ქ
ა. ვან გოგი                    ბ. ანდრე დერენი                  გ. ფრანც მარკი     დ. მარკ როთკო
10.შემოხაზეთ სწორი პასუხი    რომელი მხატვრები ივიწყებდნენ ფორმათა ზუსტ გადმოცემას და თავიანთ გრძნობებს მხოლოს ფერების საშუალებით გადმოსცემდნენ?                                                                               0,5 ქ 
ა. ფრანც მარკი                      ბ. კაზიმირ მალევიჩი                       გ. ვან გოგი         
   კაზიმირ მალევიჩი             მარკ როთკო                                       კაზიმირ მალევიჩი
11. რა ახასიათებთ კონტრასტულ ფერებს?                                                                                                  0,5 ქ
ა. ერთმანეთს აძლიერებს            ბ. ერთმანეთს ასუსტებს           






შემაჯამებელი გაკვეთილი #2                                                                -------------------- საჯარო სკოლა
მეექვსე კლასი                                                                                             სახელი გვარი:---------------------
1.სახვით ხელოვნებაში კონტური გამოიყენება, როგორც
. საგნის მოხაზულობა, აბრისი;     . სიბრტყეზე სივრცის გამოსახვის საშუალება;
. ფაქტურის შექმნის საშუალება;     . ყველა ზემოჩათვლილი
2. ჩამოთვლილთაგან როგორი ტიპის ხაზის საშუალებით იქმნება ჩრდილის ეფექტი ფურცელზე?
. ჰორიზონტალური;                                                                 . კონტურული;
. კუთხოვანი;                                                                                   . შტრიხი.
3. ქრონოლოგიურად მხატვრული მიმდინარეობებიდან რომელია ყველაზე ადრეული:
1. იმპრესიონიზმი;                                                                            2. ბაროკო
3. რენესანსი;                                                                                           4. კლასიციზმი.
4. რომელი ეკლესია მდებარეობს თეთრიწყაროს რაიონში:
) ანჩისხატი;                                                                                     ) ფიტარეტი;
)გერგეტის სამება;                                                                          ) ქაშვეთი;
5. ვინ დახატა " შავი ლომი"
1. მერაბ აბრამიშვილი;                                                                2. ფიროსმანი;
3. ლიკო ვირსალაძე;                                                               4. გიგო გაბაშვილი.
6. რომელი არ არის ხელოვნების დარგი?
)არქიტეკტურა;                                                                        )კერამიკა;
)ფერწერა;                                                                                     ) გრაფიკა;
7. რომელი არ არის თბილი ფერი?
) ვარდისფერი;                                                        ) იისფერი;
) ნარინჯისფერი;                                                             ) ყვითელი;
8. რომელ ნიმუშს აკეტებენ ბათქაშზე?
) მოზაიკა;                                                                         )ფრესკა;
) გრავიურა;                                                                        )ფერწერა;
9. რომელი კულტურის ნიმუშია პირამიდა?
. ეგვიპტური;                                                                               . ეტრუსკული;
. შუამდინარული;                                                                . ეგეოსური.
10. ვინ არის ფიროსმანი?
) არქიტექტორი;                                                                      ) მხატვარი;
) მწერალი;                                                                                   ) პოეტი; შუამდინარული;

 













შემაჯამებელი ტესტი      #3                                                                                          2017 წლის ---------------
   ---------------          -სკოლა                                                                                                                6 კლასი
1.რა სფერო  წარმოადგენს მხატვრების ინტერესს უძველესი დროიდან დღემდე?
ა.ადამიანი და სამყარო                       ბ. პეიზაჟი                გ. ფანტაზია             დ. რეალობა
2.დაწერეთ რა ინფორმაციის მიღება შეიძლება ყოფით სცენაში მოცემული ნახატებიდან---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. როგორი შეიძლება იყოს პორტრეტი დაწერეთ თითოეული მათგანი ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. როგორ გამოსახავდნენ უძველეს ეპოქაში ადამიანის სახესა თუ სხეულს?

ა. სქემატურად                ბ. რელიეფურად                  გ. სტატიკურად                    დ. დინამიურად


5. გაიხსენეთ ძველი ბერძნული და რომაული ქანდაკების გამოსახვის ხერხები და შეადარეთ და გამოსახეთ ვენის დიაგრამაზე?


 













6.ჩამოთვალეთ  სახვითი ხელოვნების ჟანრები ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.როდის მიაღწია ჟანრულმა ფერწერამ აყვავების ხანას?
ა. 15 ს-ში                                     ბ. 17 ს-ში                                    გ. 19 ს-ში                                    დ. 11 ს-ში
8. ვისი ნამუშევრებია შემოთავაზებული დავალებაში მიუწერეთ შესაბამისი სახელები და ავტორი ?
ა.ფიროსმანის ნახატები-ის სურათის შედეგი                                                            ბ.ანრი რუსოს ნახატები-ის სურათის შედეგი
------------------------------                                                                             -----------------------------
9 .რომელია პორტრეტული ნამუშევარი შემოხაზეთ სწორი პასუხი?
ა.ანრი რუსოს ნახატები-ის სურათის შედეგი                                      ბ. ანრი რუსოს ნახატები-ის სურათის შედეგი
------------------------------------

10. დაწერეთ თქვენი არგუმენტირებული პასუხი რა უფრო მნიშვნელოვანია მხატვრისათვის სინამდვილის ასახვა თუ წარმოსახვით შექმნილი სამყაროს გადმოცემა დაწერეთ თქვენი მოსაზრება-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





სსიპ კოკოტაურის საჯარო სკოლა                            შემაჯამებელი გაკვეთილი #2
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                   დრო და რიცხვი--------------------------------~
სახელი გვარი:----------------------------                                                   მიღებული ქულა--------------------
1.                   სად არის დამარხული გარდასული ცივილიზაციების ნაშთები?
                            ა. ზეცაში                ბ. მიწისქვეშ                 გ. ჰაერში     
2.რას ეწოდება არქეოლოგიური ექსპედიცია?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.რას ნიშნავს კულტურული ფენა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
4. ვინ მონაწილეობს არქეოლოგიურ ექსპედიციაში აღწერეთ თითოეული მათგანის როლი არქეოლოგიური გათხრების დროს?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. დაასახელეთ რომელი ქვეყნის არქეოლოგიური ნივთია სურათზე შემოთავაზებულუი და რა ქვია თითოეულ მათგანს? მიუწერეთ ქვეშ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ----------------
































------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------














6.რას ნიშნავს ყორღანი?
ა. სამარხი                      ბ.არქეოლოგიური ნივთი      გ. შენობა
7. რას ნიშნავს დრომოსი?-------------------------------------------------------------------------------------
8. სად არის აღმოჩენილი ყორღანები საქართველოს ტერიტორიაზე?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. აღწერეთ ერთერთი ყორღანის არქიტექტურული მახასიათებლები?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.სურათზე შემოთაცვაზებული არქეოლოგიური ნივთები რომელ კულტურას მიეკუთვნება?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
12.  ქრონოლოგიურად ჩამოწერეთ ძველი საცხოვრისები თანმიმდევრობით და დაახასიათეთ ერთი მათგანი მაინც?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.რას ნიშნავს ალიზი?
ა.  გამოუწვავი აგური     ბ. ტალახი                გ. ცარცი            დ. ჟანგ  მიწა
14.სურათზე მოცემულ სვეტისთავებს მიუწერე შესაბამისი სწორი პასუხები?
15.რომის რომელი ქალაქი გაანადგურა ვულკანმა?
ა. იტალია              ბ. გალია                 გ. პომპეი                  დ.  ვენეცია
16. როდის დაიწყო ვულკანის მიერ განადგურებული ქალაქის არქეოლოგიური გათხრები?
ა. 1860 წ.                                    ბ.1510   წ.                               გ. 2016 წ.              





სსიპ კოკოტაურის საჯარო სკოლა                                                 შემაჯამებელი გაკვეთილი #1            7 kl
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                      დრო და რიცხვი--------------------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                   მიღებული ქულა--------------------

ინსტრუქცია:ტესტი შედგება 33 კითხვარისაგან ღია და დახურული ტესტებისაგან . თითო ტესტი 0,3 ქულით შეფასება. ყველა ტესტზე სწორი პასუხის შემტხვევაში აპლიკანტი მიიღებს მაღალ შეფასებას

1.       რა ქვია იმპრესიონისტი მხატვრის კლოდ მონეს მიერ შესრულებულ ნახატს, რომელიც 1874 წელს დახატა.
ა. შთაბეჭდილება, მზის ამოსვლა       ბ. პეიზაჟი ცხენით                     გ. მადონა ლიტა
2.       ვინ არის ლეონარდო დავინჩი და რომელი ქვეყნის შვილი იყო იგი?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.       როგორი ფერები აქვს გამოყენებული ფრანც მარკს ,,პეიზაჟი ცხენით“?
            ა. მონათესავე                               ბ. კონტრასტული                     გ. ცივი ფერები                    
4.       დაწერეთ ბუნებაში არსებული თუ ადამიანის ხელით შექმნილი ნებისმიერი საგანი როგორ წაროჩინდება ჩვენს ვიზუალურ აღქმაში--------------------------------------------------------------
5.       ჩვენი თვალი საგნის ფორმას გონებით აღიქვამს დაასახელეთ რასთან მიმართებაში აღიქმება საგნის ფორმა?
ა. კონტურის ხაზთან                                  ბ. ფონთან                                        გ. ფერთან
6.       დაწერეთ რამდენ გვარი ფონი გამოიყენება სახვიტ ხელოვნებაში და რომლებია ისინი?

7.       რას გადმოგვცემს კონტურის ხაზი?
ა. საგნის ძირითად ფორმას                  ბ. საგნის ფონს                           გ. ნახატის ფერს
8.       დაწერეთ  როგორი ხერხებითა აქვს პოლ გოგენს ნახატში,, ნატურმოტი“გადმოცემული მოცულობა?
ა. კონტურის ხაზით                         ბ. ათინათით              გ. შუქ-ჩრდილებით
9.       რისი  პირდაპირი ანალოგია არ არსებობს ბუნებაში?
ა. ხაზის                                 ბ. ფერის                           გ. ფორმის                               დ. მოცულობის
10.   საგნის ფორმის გადმოცემის გარდა კიდევ რისი გადმოცემა შეუძლია ხაზს?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11.   ჩამოთვალეთ როგორი შეიძლება იყოს კიდევ ხაზი?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.   რა ქვია ხაზს, რომელიც სტატიკურ და დინამიკურ  მშვიდ ან მღელვარე მხატვრული ხერხების  გადმოცემაში გვეხმარება?
ა. დრაპირება                         ბ. დეკორატიული                    გ. მოქნილი                    დ. მსხვილი
13.   რა მხატვრული ხერხი გამოიყენება ხელოვნებაში, როცა ნამუშევარი რეალობასთანაა მიახლოებული?
ა. ფონის გამოყენება             ბ. შუქ-ჩრდილის გამოყენება                  გ. დეკორატიულობის გამოყენება

14.   რა ხერხებიით გადმოიცემა სასურათე სიბრტყეზე სამგანზომილებიანი ფორმები?
ა. შუქ-ჩრდილის გამოყენებით          ბ. პერსპექტივის კანონებით                   გ. თავსეყრის წერტილით
15.   ვინ არის შუქ-ჩრდილის დიდოსტატი?
ა. კარავაჯო                                        ბ. ლეონარდო და ვინჩი                                გ. ტიციანი
16.   რა ქვია იმ სახატავ საშუალებას, რომელიც ფერწერაში ერთერთი უძველესია?
. ზეთის საღებავი                         ბ. ტემპერა                    გ. აკვარელი                  დ. გუაში
17.   დაწერეთ როგორი თვისებები გააჩნია ტემპერას?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18.   დაწერეთ როგორი თვისებები აქვს ზეთის საღებავებს?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19.   დაწერეთ რომელი საღებავითაა შსრლებული მაცხოვრის ხატი. მე-6 საუკუნეში?
ა. აკვარელით                         ბ. გუაშით                       გ. ტემპერათი              დ. ზეთის საღებავით
20.   დაწერე რომელი საღებავია გამოყენებული ანტონ ვან დეიკის ნამუშევარში ,,ქალის პორტრეტი“?
ა. გუაში                             ბ. ცარცი                             გ. ზეთის საღებავი                      დ. აკვარელი
21.   დაწერეთ რა არის პიგმენტი---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.   დაწერეთ რა არის ტემპერა?----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23.   დაწერეთ როგორ აღიქვამს სივრცეს ჩვენი თვალი და რა ქვია სივრცის გადმოცემის ილუზიურ ხერხებს?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24.   რომელი ეპოქიდან დამკვიდრდა სახვით ხელოვნებაში როგორც ხაზობრივი ისე ჰაეროვანი პერსპექტივის კანონების გამოყენება?
ა. რენესანსის ეპოქიდან                 ბ. ანტიკური ეპოქიდან                  გ. ახალი ეპოქიდან
25.   დაწერეთ როგორ გამოსახავდნენ წინა და უკანა პლანს ძველი ეგვიპტელები?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.   რომელ მხატვრულ მიმდინარეობას არ ახასიათებს სივრცის გადმოცემა?
ა. ყოფით ჟანრს                       ბ. კუბიზმს                         გ. იმპრესიონიზმს                    დ. ფოვიზმს
27.   ჩამოთვალეთ კომპოზიციური აგების რომელი ხერხები ვიცით?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28.   რა არის ჰერალდიკა და სად გამოიყენება იგი?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29.   სად მდებარეობს ნახატის მთავარი აზრი სიმეტრიული კომპოზიციის დროს?
ა. დიაგონალზე                         ბ. ცენტრში                       გ. კუთხეში           დ არა აქვს ცენტრი
30.   დაწერეთ როგორია სარკისებური სიმეტრიის გამოყენების დროს ნახატი?
ა. მარჯვენა და მარცხენა  მხარეიდენტურია                   ბ. მთავარი სათქმელი ცენტრშია.
გ. მთავარი სათქმელი სარკეშია                                         დ. მთავარი სატქმელი სიმეტრიის ღერძზეა
31.   აღწერეთ რომელი კომპოზიციური ხერხებია გამოყენებული დიეგო ველასკესის ნახატში ,,ბრედას ჩაბარება“?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
32.   რა არის ასიმეტრიული კომპოზიცია?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
დაწერეთ სახელმძღვანელოს მიხედვით  რომელი მხატვრის ნამუსევრებშია გამოყენებული ასიმეტრიული კომპოზიცია და რა ქვია ამ ნახატებს?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





სსიპ კოკოტაურის საჯარო სკოლა                                                 შემაჯამებელი გაკვეთილი #3              7 kl
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                      დრო და რიცხვი--------------------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                   მიღებული ქულა--------------------
1.როდის გამოაცხადა რომის იმპერატორმა კონსტანტინემ ქრისტიანული რელიგია სახელმწიფო რელიგიად?
ა1.313 წელს                            ბ. 518 წელს.                             გ. 613 წელს.                  დ. 613 წელს
2.როგორი ტიპის ეკლესიების  აგება დაიწყეს მორწმუნეთათვის თავდაპირველად ?
1. გუმბათიანი                             2. ბაზილიკური          3. სახურავის გარეშე       
3.რომელ ტაძარს ქონდა 32 მეტრი დიამეტრის გუმბათი       და სად მდებარეობს ეს ტაძარი?
1. წმ. პეტრეს ტაძარი- რომში      2.აია სოფიას ტაძარი     3.სან აპოლინარეს ეკლესია -რაენაში 
4.აღწერეთ რომელი გამომსახველობითი ხერხები არ გამოიყენებოდა შუა საუკუნეების სახვით ხელოვნებაში? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.სახვითი ხელოვნების რომელი ახალი დარგი ჩაისახა შუა საუკუნეებში?
1.ნატურმორტი,                              2. ხატწერა                              3.მოზაიკა 
6.     რა ერქვა ქრისტიანთა  უმთავრესს წიგნს?
1. სახარება                      2. ყურანი                         3. შესაქმე
7.სად იკრიბებოდნენ პირველი ქრისტიანები როცა იდევნებოდნენ ქვეყანაში სასტიკად?
ა. კატაკომბები                     ბ. კანკელი                         გ. სხვენში
8.რას ნიშნავს სიტყვა კანკელი-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.რას ნიშნავს სიტყვა ბაზილიკა----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10. რომელი მიმდინარეობა ჩამოყალიბდა 14-საუკუნეებში იტალიაში?=-----------------------------------
11. განმარტეთ სიტვა რენესანსი --------------------------------------------------------------------------------
12. იტალიის რომელ ქალაქში  გახდა აღორძინების კულტურის ცენტრი-------------------------------------
13.იტალიის აღორძინების ეპოქა რამდენ პერიოდ მოიცავს ჩამოთვალეთ ისინი---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14.ვინ არის სიქსტეს კაპელას მოხატულობის ავტორი?
1.რაფაელ სანტე    2.ალბრეხტ დიურერი       3. სანდრო ბოტიჩელი
15. ჩამოთვალეთ რენესანსის ეპოქის მხატვრები და მოღვაწეები?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16. რა ერქვა რენესანსის ეპოქის  შემდგომ ჩამოყალიბებულ სახვითი ხცელოვნების მიმდინარეობას?
1. ყოფითი ჟანრი                          2.  იმპრესიონიზმი                      3. როკოკო
17.რას ნიშნავს სიტყვა პარადული პორტრეტი (განმარტეთ)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. დაახასიათეთ ნიკოლაი პუსენის შემოქმედება---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19.რამ განაპირობა ცვლილებევი მე-18 საუკუნის საფრანგეთშ?
1. რევოლუციამ                             2. მხატვრულმა მიმდინარეობამ                  3. გეოგრაფიულმა კლიმატმა
20. რომელი ახალი მიმდინარეობა გაჩნდა მე-18 საუკუნის საფრანგეთში, და რომელ მიმდინარეობას დაუდო საფუძველი  ამ ცვლილებამ?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.განმარტეთ რომანტიზმის მნიშვნელობა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.რას ნიშნავს ალეგორიული ფიგურა სახ. ხელოვნებაში?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.დაწერეთ ის სიტყვები, რომელიც შემდგომ ლოზუნგად იქცა საფრანგეთის ბურჟუაზიული რევოლუციის მონაწილეთათვის .---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23. ჩამოთვალეთ რომანტიკოსი მხატვრები---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24. დაასახელეთ  სურათის ავტორი ,, თავისუფლება ბარიკადებზე“--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




VII კლასი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
II ვარიანტი
1.      რას ნიშნავს ძვ. ქართულ ხელოვნებაში სიმბოლო „ბორჯღალი“?
a)      მზეს
b)      ცას
c)      ვარსკვლავს
d)      ცეცხლს
2.      რას აღნიშნავს რ.ვ.რეინის „სასქია წითელი ყვავილით“ სურათზე გამოსახული სიმბოლო წითელი ვარდი?
a)      მარადიულობა
b)      ბრძოლა
c)      ლტოლვა
d)      სიყვარული
3.      ცნობილი ფრანგი მოდელიერის კოკო შანელის მოდელებიდან, რომელი იყო მისი ორიგინალური მიგნება?
a)      შავი ფერი
b)      სუნამო
c)      მოკლე კაბა
d)      პიჯაკი
4.      გაშიფრე სიმბოლოებით გამოსახული აზრი:
„   არის    o  - ზე“.                    
a)      მზე მთას მიეფარა;
b)      მთა არის დედამიწაზე;
c)      დედამიწა მზის გარშემო ბრუნავს;
d)      ადამიანი დგას მთაზე;
5.      რა ეწოდება ხელოვნების ნაწარმოებიდან, რომელიც შესრულებულია ფერადი მინის ან ისეთი მასალისაგან, რომელიც ატარებს სინათლეს?
a)      გობელენი
b)      ვიტრაჟი
c)      მოზაიკა
d)      პანო
6.      რისი ხელოვნებაა გრაფიკა?
a)      ტონების
b)      ლაქების
c)      ხაზისა და ნახატების
d)      კონტურების
7.      რას უწოდებენ ფერადი კენჭებისაგან, სხვადასხვა ფერის მინის, მარმარილოს, ემალის ან სხვა მასალის პატარ-პატარა ნაჭრებისაგან შედგენილ გამოსახულებას?
a)      მოზაიკა
b)      მონუმენტი
c)      ვიტრაჟ
d)      პაზელი
8.      დააკავშირე ხაზებით ერთმანეთთან:
პირამიდები           საქართველო
პართენონი             საბერძნეთი
აია-სოფია               ეგვიპტე
ნეკრესი                   თურქეთი
9.      რას უწოდებენ პატარა ზომის ფიგურებს იაპონიაში, რომელიც საუკუნეების მანძილზე იქმნებოდა და რომელიც კიმონოს ერთ-ერთი მოსართავია:
a)      ტერაკოტა
b)      ნეცკე
c)      ტაი-ძი
d)      ფენ შუი
10.  დააკავშირე ერთმანეთთან:
პეიზაჟი                              ზღვის ხედი
მარინა                                  ადამიანის სურათი
ბატალური სცენა               ბუნების სურათი
პორტრეტი                         ბრძოლის სცენა


7-2
პასუხები:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-
-




iშემაჯამებელი გაკვეთილი #1                                                                კოკოტაურის საჯარო სკოლა
მეშვიდე კლასი                                                                                              სახელი გვარი:---------------------
მიღებული ქულა:
1.გაიხსენეთ წინა წელს ნასწავლი გაკვეთილები და აღწერეთ როგორი გამომსახველობითი ხერხები გამოიყენება ხელოვნებაში და და როგორ აღწევს მხატვარი ამას------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 .სახვით ხელოვნებაში რასთან მიმართებაში აღიქვამს ადამიანი საგნის ფორმას---------------------------
3. რამდენი სახისაა ფონი, ჩამოთვალეთ ისინი-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.რას გადმოგვცემს კონტურის ხაზი----------------------------------------------------------------------------------
5. სახვით ხელოვნებაში რომელი ხერხი გადმოგვცემს საგნის მოცულობას-------------------------------------
6.რომელია რეალისტური ფონი და რომელი სადა ნეიტრალური, ნახატს მიუწერეთ შესაბამისი პასუხი:
ა.                 ბ
------------------                                                                      ------------------------
7.რომელ ნახატია კონტურული ხაზებით შექმნილი და რომელ მოცულობითი, მიუწერეთ ნახატებს შესაბამისი პასუხები.
ა.                                ბ.
--------------------------                                                                         -----------------------------------
8. სახვით ხელოვნებაში ხაზს რისი დატვირთვა შეიძლება ჰქონდეს?
ა. დეკორატიული                ბ. მოცულობითი                       გ. ფორმითი                        დ. ხაზობრივი
9.ფერწერისა და გრაფიკის გარდა კიდევ რომელ დარგის ოსტატები  არ გამოიყენებენ ხაზის გამომსახველობითობას?
ა.მოქანდაკეები      ბ. არქიტექტორები                 ბ. მწერლები.                დ. სპორტი
10.რა არის სტატიკა და დინამიკა?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. რა არის დრაპირება?------------------------------------------------------------------------------------------------
12.გადმოეცით შუქჩრდილის დადებითი მხარეები სახვით ხელოვნებაში-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14. რომელ ნახატში ასრულებს ხაზი მთავარ როლს და რომელში შუქ-ჩრდილი?
ა.           ბ,    
--------------------                                                           --------------------------
15. რამდენი სახის განათებას  ვიცნობთ სახვით ხელოვნებაში?
ა. 2             ბ. 5                           გ. 3.                                         დ.8
16. რომელ ნახატშია გამოყენებული ხელოვნური განათება და რომელში ბუნებრივი განათება, მიუწერეთ ნახატებს შესაბამისი პასუხები.
ა.                    ბ.
----------------------                                                                -----------------------------------




სსიპ კოკოტაურის საჯარო სკოლა     7 კლ                       შემაჯამებელი გაკვეთილი #2
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                   დრო და რიცხვი--------------------------------~
სახელი გვარი:----------------------------                                                   მიღებული ქულა--------------------
1 როტონდა ეწოდება:
. პოსტამენტის ნაირსახეობას;                    . წრიულ ნაგებობას;
. მრავალაფსიდიან ნაგებობას;                    . მართკუთხა ფორმის ნაგებობას.
2. ხახულის კარედა არის
. დიპტიხი;                                                       . პოლიპტიხი;
. ტრიპტიხი                                                        . პრედელა.
3. ჩამოთვლილთაგან რომელია ანტიკური ხანის მოზაიკური მხატვრობის ნიმუში   საქართველოში?
. წრომის ტაძრის მოზაიკა;                                     . გელათის ტაძრის საკურთხევლის კონქის მოზაიკა;
. ძალისის ტაძრის იატაკის მოზაიკა;                . ყველა ზემოჩამოთვლილი.
4. დაასახელეთ "ჯოკონდას" ავტორი:
. ლორენცო ბერნინი;                                            . ლეონარდო და ვინჩი;
. მიქელანჯელო ბუონაროტი                               . ბენვენუტო ჩელინი.
5. რომელი ეპოქის ან/და მხატვრული მიმდინარეობის ნიმუშია "ჯოკონდა"?
. ანტიკური;                                                          . ნეოკლასიციზმი;
. მოდერნი;                                                             . რენესანსი;
6. დაადგინეთ, რომელ ტაძარს არა აქვს გუმბათი:
. რომის პანთეონი;                                                 . აია სოფიას ტაძარი;
. ბოლნისის სიონს;                                                     . წმინდა პეტრეს ტაძარი.
7. რომელი არქიტექტორი მოღვაწეობდა საქართველოში?
. ფრენკ ლოიდ რაიტი;                                           . ანტონი გაუდი;
. გუსტავ ეიფელი;                                                       .ვალერია ჰაჯიბეილი
8. ჩამოთვლილთაგან რომელი მხატვრული საშუალება არ არის დამახასიათებელი  კუბისტური მხატვრობისათვის?
. სურათში სივრცის გამოსახვა;                                   . მრავლობითი რაკურსის გამოყენება;
. მეხსიერებით ხატვა;                                                         . ბალანსი.
9. რა ტექნიკაშია შესრულებული ლეონარდო და ვინჩის " ჯოკონდა"?
. აკვარელი;                                                                      . ენკაუსტიკა;
. ტემპერა;                                                                             . ზეთი.

10. ჩამოთვლილთაგან რომელი კომპონენტი მოიაზრება ტემპერის საღებავის    გამხსნელ-შემაკავშირებელ ნივთიერებად?
. ცხოველური ცხიმი;                                                              . ცვილი;
. კვერცხის გული;                                                               . სელის ზეთი.


.


სსიპ -------------------- საჯარო სკოლა                                      შემაჯამებელი გაკვეთილი #2
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                          დრო და რიცხვი----------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                 მიღებული ქულა--------------------8კლ

1. გუმბათიანი ეკლესიის ნიმუში:
) ბოლნისის სიონი;                                     ) გელათის ეკლესია;                       ) ანჩისხატი;
2.ხახულის კარედის ცენტრში მოთავსებულია:
) იესოს გამოსახულება;                   ) წმ. გიორგის                                ) ხვთიშობლის;
3. მეორე რომი ეწოდება:
) კონსტანინოპოლი;                          )იერუსალიმი;                              ) ათენი;
4. 787 წელს მსოფლიოს საეკლესიო კრებამ დაადგინა რომ:
)ხელოვნებას ეუძლია მხოლოდ გარეგნული სახის გადმოცემა;
) მხოლოდ ღვთაებითი სულის გადმოცემა
) როგორც გარეგნული სახის, ისე ვთაებრივი სულის
5. შუასაუკუნის მხატვრობის სიუეტებისთვის ძირითად წყაროს შეადგენდა:
) რეალური ცხოვრება;            ) ბიბლია            ) მითოლოგია
6.გუთური ეწოდება:
) X-XII . ხელოვნება            ) XII-XV                         ) XVI-XVII
7. რომანული ეწოდება:
) V_X . ხელოვნება                 ) X-XVII . ხელოვნება                      ) XVI-XVII . ხელოვნება
8. გოტურ ტაძრებს ამკობდნენ:
) რელეფითა და ფრესკებით;              ) რელეფითა და ქანგაკებებით;   ). ვიტრაჟებითა და ქანგაკებებით;
9. მსოფლიოს უძველესი წიგნები იქმნებოდა:
) პერგამენტზე;                                ) პაპირუსზე;                   )ქაღალდზე;
10. შუა საუკუნების წიგნების მინიატიურები იყო:
) სასულიერო შიანარსის;        ) საერო შინაარსის;       ) როგორც სასულიერო ისე საერო შინაარსის;



სსიპ -------------------- საჯარო სკოლა                                      შემაჯამებელი გაკვეთილი #1
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                          დრო და რიცხვი----------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                 მიღებული ქულა--------------------
ხელოვნება და რელიგია                                                                               8 კლასი
1.რამდენი ძირითადი რელიგია არსებობს მსოფლიოში,რომელიც ერთღმერთიანობას აღიარებს ჩამოთვალეთ ისინი -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.ცეცხლთავანისმცემელთა საკერპე ადგილს ქვია?
.ათეშგა                     .საკურთხეველი                         .მიჰრაბი                          .მენორა
3.რა ქვია შენობის ორფერდა გადახურვას შორის მოქცეულ სამკუთხა არეს,რომელიც ხშირად ირთვება რელიეფებით?
. ტერაკოტა                        .ფრონტონი                           . სვეტისთავი                   .მენორა
4. შეუსაბამეთ  სხვადასხვა  რელიგიებს  შესაბამისი სალოცავი სახლები
.ბუდიზმი
1.მეჩეთი
 . ქრისტიანობა
2.სინაგოგა
. იუდაიზმი
3.ეკლესია
.მაჰმადიანობა
4.ტაძარი






5.რამდენ ქიმიანია დავითის ვარსკვლავი?
. ხუთი                     .ექვსი                  .ოთხი                     . შვიდი
6.რა ქვია მუსლიმთა წმინდა წიგნს ?
.ბიბლია                  .ყურანი                 .თორა                       .ათიმცნება
7.სად მდებარეობს ქრისტიანთა წმინდა ადგილი სადაც პაპი ზის?
. ვატიკანი                      . მექა                       .კონსტანტინეპოლი                     .მედინა
8.რა ქვია ქრისტიანულ რელიგიის სალოცავ სახლს რომელსაც გუმბათი არ აქვს ?
. ბაზილიკა              . აფსიდი             .კონქი                   .მინარეთი
9.დაწერეთ რამდენ მიმდინარეობად დაიყო ქრისტიანული მიმდინარეობა და რომლებია ესენი-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.დაწერეთ რომელი ტაძარია რომანული და რომელი გუთური მიუწერეთ ნახატებს შესაბამისი პასუხები?
1 ქ
ა.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Beauvais_Cathedral_SE_exterior.jpg/320px-Beauvais_Cathedral_SE_exterior.jpg                           ბ.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Issoire-saint-austremoine.jpg/200px-Issoire-saint-austremoine.jpg
-----------------------                                                                       --------------------------------
11.რა ქვია არქიტექტურულად გაფორმებულნ პარადულშესასვლელს?
ა. პორტალი     ბ. კომპოზიტორი     გ. კარკასი                   დ.დონატორი
12.რა ქვია ეკლესიის მშენებლობის  დამკვეთს და შემომწირველს?
ა. დონატორი                  ბ.აფსიდა                      გ.კონქინ                    ვიტრაჟი
13.რა ქვია ნახევარწრიული გეგმარების კონქით გადახურულ შენობის ნაწილს?
ა.აფსიდა                    ბ. როტონდა                    გ.კონქი           დ.დონატორი
14. სად ჩამოყალიბდა რომანული     სტილი და რომელსაუკუნესი?     
ა.10 ს-ში-ევროპაში           ბ. 11ს-ში      აზიაში             გ.12.ს-ში ავსტრიაში               დ. 9 ს-ს-ში -ამერიკაში
15.სადცაისახა გუთური სტილი და რომელ საუკუნესი?
ა.10 ს-ში ევროპაში                ბ.12-13 ს-ში -საფრანგეთში             გ. 14 ს-ში აზიასი          დ. 9 ს-ში-ინგლისში
16.რომელი ტაძარია ნახატზე შემოთავაზებული და რამდენი გუმბათი აქვს მას ?                        1ქ
ა.გურჯაანის ყველაწმინდა-ის სურათის შედეგი                                      ბ.მეტეხის ტაძარი-ის სურათის შედეგი

-------------------------- --------------                                                   ---------------------------------------

სსიპ -------------------- საჯარო სკოლა                                      შემაჯამებელი გაკვეთილი #1
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                          დრო და რიცხვი----------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                 მიღებული ქულა--------------------
ხელოვნება და ინოვაცია                                                                              8 კლასი
ინსტუქცია: შემაჯამებელი ტესტი შედგება ღია და დახურული ტესტებისაგან, ტესტებზე ამომწურავი და სრულყოფილი პასუხების შემთხვევაში აპლიკანტი მიიღებს მაღალ შეფასებას.ტესტი შედგება 20 კითხვარისაგან თითოეული კითხვა შეფასდება 0,5 ქულით.
1.საკურთხევლის წინ აღსამართ მრავალნაწილიან კარედის ხატს ქვია?                                            0,5 ქ
ა. ტრიპტიხი                            ბ. პოლიპტიხი                         გ. დიპტრიხი                 დ. კვანტროპტიხი
2. რომელ მხატვარს უკავშირდება ზეთის საღებავების ტექნიკის გავრცელება მე-15 საუკუნეში?          0,5 ქ
ა. იან ვან ეიკი                  ბ. იან ვერმეერი                       გ. ჰუბერტ ვან ეიკი                        დ. ფრანსისკო,გოია
3.მხატვრული მიმდინარეობის რომელ ჟანრსი ხატავდა იან ვერმეერი?                                            0,5 ქ
ა. ბაროკო                          ბ. როკოკო                         გ. ყოფითი                       დ. მოდერნიზმი
4.სადაური იყო დაზგური ფერწერის  და ზეთის ტექნიკის საუკეთესო ოსტატი ფრანსისკო,გოია?               0,5 ქ
ა. პორტუგალიელი               ბ. ესპანელი               გ. ნიდერლანდელი                     დ. ნორვეგიელი
5. ჩამოთვალეთ მე-15 საუკუნის მხატვრები რომლებიც ძირითადად ხატავდნენ ზეთის საღებავებით?                                                                                                                                            0,5 ქ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.რა არის უმთავრესი ფერწერულ გამოსახულებაში?                                                                          0,5 ქ
ა. ფერი                                  ბ. ხაზი                            გ. კონტური                                  დ. ფონი
7. რა ერქვა ვენეციური სკოლის ერთერთი წარმომადგენელს რომელიც გამოიჩრეოდა ფერწერული ნიუანსების  კოლორიტის  და ნახევარტონების გამომსახველობით?                                                  0,5 ქ
ა.რუბენსი                           ბ. ტიციანი                       გ. იან ვან ეიკი                      დ. იან ვერმეერი
8.აღწერეთ რა ხერხებს იყენებდა ტიციან ვეჩელიო ხატვის დროს?                                                     0,5ქ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.დაწერეთ რატომ მიემგზავრებოდნენ იტალიაში  მხატვრები იტალიაში?                                    0,5ქ
ა. ცოდნის გასაღრმავებლად            ბ. იტალიის სანახავად                გ.საღებავის ჩამოსატანად
10.მე-17 საუკუნეში რომელი მხატვრის ნამუშევრები ხასიათდებოდა დინამიზმით, ექსპრესიითა და ემოციურობით?                                                                                                                                    0,5ქ
ა. რუბენსი                            ბ. ტიციანი                             გ. ვერმეერი                           დ. ვან ეიკი
11. რომელი მხატვარი გამოსახავდა ყველაზე უკეთ მე-19 საუკუნის ინგლისში ფერით სივრცეს?              0,5ქ
ა. კლოდ ლორენი                             ბ. ტინტორენტო                     გ. ჯორჯონე                დ. რუბენსი
12. დაწერეთ რომელი ხერხებით ცდილობენ მხატვრები მხატვრული ეფექტების მიღწევას?      0,5ქ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13. რა დანიშნულება ქონდა სინათლის გამოსახვას ქრისტიანულ ფერწერაში?                                0,5ქ
ა. საკრალური                 ბ. რიტუალური            გ. რელიგიური                        დ. სახელმწიფოებრივი
14. ვინ არის შუქ-ჩრდილის დიდოსტატი?                                                                                         0,5ქ
ა. ლეონარდო                 ბ. კარავაჯო                                გ. რემბრადტი                                 დ. რაფაელი
15. ჩამოთვალეთ მე-20 საუკუნეში  ჩამოყალიბებული  ახალი მხატვრული მიმდინარეობები?     0,5ქ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.რას უწოდებდა ჯორჯო დე კირიკო თავის შემოქმედებას?                                                         0,5ქ
ა. ავანგარდულს                    ბ. უსაგნო                            გ. მეტაფიზიკურს                       დ. კუბისტურს
17.ჩამოთვალეთ მე-20 საუკუნის ნოვატორო მხატვრები, რომლებმაც თითქმის შეცვალეს მიდგომები სახვით ხელოვნებაში რენესანსის შემდგომ?-------------------------------------------------------------------------------  ---------------------------------------------------------------------------------   0,5ქ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. დაწერეთ ვასილ კანდისკის სიტყვებით რა არის ფერი--------------------------, თვალი----------------------,ადამიანის სული კი -------------------------,                                                                                 0,5ქ
19. დაწერეთ ვის ნამუშევრებში შევხვდებით ხელთათმანს, ქანდაკებას, ვაგონს, ქუჩას,სახლებს, რომელსაც სიმბოლურ სახეს აძლევდა თავის ნამუშევრებში?                                                             0,5ქ
ა. ფრანტიშეკ კუპკა             ბ. ვასილ კანდისკი                    გ. ჯორჯო დე კირიკო           დ,მარკ შაგალი
20.ვის ი ნამუშევრები გამოირჩეოდა მე-20 საუკუნეში ზღაპრული სამყაროს სურათებით?           0,5ქ
ა. მარკ შაგალი                     ბ. ჯორჯო დე კირიკო            გ. კანდისკი                         დ.კლოდ ლორენი


შემაჯამებელი გაკვეთილი   #3                                                  ------------------------ საჯარო სკოლა
 2017 წლის -------------- მარტი                                                   მოსწავლის სახელი გვარი---------------------
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება    8 კლასი                     მიღებული ქულა:
1.ვინ არის ქანდაკება ,,დავითი“ს ავტორი
ა. მიქელანჯელო,               ბ. პოლიკლიტე              გ. რაფაელი
2.რა იყო მთავარი ანტიკური და აღორძინების ეპოქისთვის დამახასიათებელი---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. ვინ არის ამ სურათის ავტორი?
ა. რაფაელ სანტე                   ბ. ბოტიჩელი                     გ. მიქელანჯელო
4.ვის მიუძღვის განსაკუთრებული წვლილი აღორძინების ეპოქის  ხელოვნების განვითარებაში?
ა. მიქელანჯელო                 ბ. მედიჩები                           გ. ჯოვანი ბელიჩი
5.რას ნიშნავს აღორძინება ანუ რენესანსი-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. რას ნიშნავს პოსტამენტი?
ა. ქანდაკების სადგამი                 ბ. ეკლესიის სახურავი               გ. აღ. ფასადი ეკლესიაში
7.როგორ გამოსახავდნენ აღორძინების ხანის  ჰოლანდიელი მხატვრები რელიგიურ სცენებს---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.რომელი მიმდინარეობაშია დახატული ქვემოთ მოცემული  ნახატები?
                                       


9.ჩამოთვალეთ აღორძინების ხანის მხატვრები?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.აღწერეთ როგორ გადმოსცემდა ,,ჰაეროვან პერსპექტივას“ ლეონარდო დავინჩი?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11.რომელი არქიტექტურული ძეგლია ნახატზე შემოთავაზებული?
ა. აია სოფიას ტაძარი                  ბ. წმ. პეტრეს ტაძარი                   გ. სანტა-მარია დელ ფიორეს ტაძარი
12.აღწერეთ წმ.  პეტრეს ტაძარი სად დგას, როგორ დგას და რითაა გამორჩეული?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.ვინ მონაწილეობდა წმ. პეტრეს ტაძრის გუმბათის მშენებლობაში?
ა. მიქელანჯელო         ბ. ჰანს ჰოლბაინი               გ. ვან დერ ვეიდენი
14.რომელი ორი მნიოშვნელოვანი ქანდაკება შექმნა მიქელანჯელომ და რამდენი იყო მათი შექმნის დროში სხვაობა? დაასახელეთ ისინი -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.ვინ  მოხატას ვატიკანში სიქსტეს კაპელა?
ა. რაფაელმა                     ბ. მიქელანჯელომ                              გ. ბოტიჩელმა
16.. რა ქვია სიქსტეს კაპელას მოხატულობას?
ა. საშინელი სამსჯავრო              ბ. საშინელი კივილი         გ. ვენერას დაბადება
17.რას ნიშნავს კოლონადა---------------------------------------------------------------------------------------------------------
18.ვატიკანი--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19.მიუწერეთ ნახატებს შესაბამისი ავტორები:
                                                               





შემაჯამებელი ტესტები 8 კლასი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
მოსწავლის სახელი გვარი:
ჩატარების დრო:
ინსტრუქცია და შეფასება: შემაჯამებელი ტესტები შედგება ღია და დახურული კითხვებისაგან. ღია დავალება ფასდება 1 ქულით, ხოლო დახურული კითხვები  ტესტები ფასდება 0,5 ქულით , თითოეულ ტესტს ეხლება შესაბამისი ილუსტრაცია და კითხვა, რომელზედაც უნდა გაეცეს სწორი პასუხი. ტესტებს  თან ახლავს შესაბამისობის დადგენა რომელიც ფასდება ყველა სწორი პასუხის შემთხვევაში 1 ქულით.
1.რას ნიშნავს ექსპოზიცია ?-------------------------------------------------------------------------------------
2.რომელი სამყაროს ხელოვნებაში  გვხდება ხშირად რიტუალური სცენები---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.რას ნიშნავს სახელი ,,ტულეფია მელია“-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------4.რა დანიშნულება ჰქონდა ძველ სამყაროს ხელოვნებაში გამოსახულებებს?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.რას ნიშნავს მასტაბა?-------------------------------------------------------------------------------------------
6.როგორო ფორმები ქონდა ძველი სამყაროს ქანდაკებებს ხშირად?---------------------------------------
7.შუა საუკუნეების ქანდაკებებს და რელიეფურ გამოსახულებებს როგორი მინიშნებები ქონდათ სხეულის ფორმებზე?---------------------------------------------------------------------------------------------
8.როგორი  ფერითაა გამოსახული ეგვიპტურ და შუამდინარულ კედლის მხატვრობაში სიბრტყობრივი  ფორმები?---------------------------------------------------------------------------------------
9.რას ნიშნავს შტანდარტი?------------------------------------------------------------------------------------
10.რა არის დოლმენი და რისთვის იყენებდნენ მას ძველად?-----------------------------------------------
11. რითი გამოირჩევა ძველი სამყაროს არქიტექტურა?------------------------------------------------------
12.რისი განსახიერება იყო ფარაონის პირამიდა?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.რას ნიშნავს ეგვიპტელების რწმენით ,,ბა“?
ა. სული           ბ. ორეული                 გ. ტყუპისცალი               დ. სხეული
14. რამდენი მეტრია ხეოფსის პირამიდის სიმაღლე?
ა. 147 მ                          ბ. 150მ.                       გ. 1000მ                        დ. 10მ.
15.სად მდებარეობს სტოუნჰეჯი?
ა. რუსეთში                              ბ. ინგლისში                             გ. ამერიკაში             დ. ავსტრალიაში
16. რომელ ათასწლეულში აშენდა სტოუნჰენჯი?
ა. ძ. წ. აღ. 5 ათასწლ.      ბ. ძ. წ. აღ. 2 ათასწლ.             გ. ძ. წ. აღ. 6 ათასწლ.                    დ. ახ. წ. აღ. 1 ათასწლ
17.რა ქვია დიდი მთლიან დაუმუშავებელ  ან უხეშად დამუშავებულ ლოდს?
ა. მონუმენტი               ბ. ბიუსტი                         გ. მეგალითი                         დ. ძეგლი
18.ჩამოთვალეთ კიდევ თუ იცით ან გინახავთ იდუმალებით მოცული ნაგებობები----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19. რისი მსახურები იყვნენ ქურუმები?
ა. ეკლესიის          ბ. სახელმწიფოსი                   გ. საგანმანათლებლო დაწესებულებების         დ. მეჩეთის
20.რისი ნიშანი იყო ძველ სამყაროს ხლოვნებაში ქანდაკებაზე გაკეთებული დიდი ყურები?
ა. სიბრძნის                      ბ. ნაყოფიერების              გ. ვედრების                      დ. ლოცვის
21.სად არის აღნიშნული თასი აღმოჩენილი და რა რიტუალია მასზე გამოსახული?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22.რა ქვია ამ შენობას და რისთვის გამოიყენება იგი ძველ სამყაროში?---------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------
23.ვინ არის გამოსახული ნახატზე და რას ნიშნავს მისი სახელი ?-განმარტეთ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24.რა ეწოდება ასეთ ნაგებობას ? -------------------------------------------------------------------------------

შესაბამისობის დადგენა:მარცხენა მხარეს ჩამოთვლილ არქიტექტურულ ნაგებობებს შეუსაბამეთ ტერიტორიები მარჯვენა მხარიდან და დაალაგეთ
1.პირმიდა
გ.ლას ვეგასი
2.ზიკურათი
დ. ინგლისი
3.სასტუმრო ლუქსორი
ე. ოქსფორდი
4.სტოუნჰენჯი
ა.ეგვიპტე
5.რედკლიფის ბიბლიოთეკა
ბ. ურუქი

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




 სსიპ -------------------- საჯარო სკოლა                                      შემაჯამებელი გაკვეთილი #2
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება                                          დრო და რიცხვი----------------------
სახელი გვარი:----------------------------                                                 მიღებული ქულა--------------------9კლ
1.დაწერეთ რა ტრადიცია არსებობდა 2 ს-ნის ძველ იბერიაში და რას გულისხმობდა ეს ტრადიცია?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. შემოხაზეთ სწორი პასუხი რა იყო იმპერატორ ადრიანეს საჩუქარი?
ა. რომის იმპერატორის გამოსახულება თასზე    ბ. ფარსმ,ან 2 -ს ქანდაკება რომში
გ. არმაზის ხევში ნაპოვნი სკივრი
3. როდიდან დაიწყეს ანტიკური ფორმების გამოსახულების შექმნა ქართველმა ოსტატებმა
ა. ძვ. წ. 7-6 სს      ბ. ძვ. წ. აღ. 6-5 სს    გ. ძ. წ. 5-4 სს.
4. რა ქვია ნაკეთობის ზედაპირის უმცირესი ოქროს ბურთულებით დაფარვის ტექნიკას?
ა. მინანქარი                      ბ. ჭედური ხელოვნება                  გ. ცვარას ტექნიკა
5. შემოხაზეთსწორი პასუხი რას ნიშნავს ელინისტური კულტურა?
ა. ბერძნული კულტურა            რომაული კულტურა           გ. ეგვიპტური კულტურა
6.ვის მიამსგავსეს ბერძნებმა თავიანთი ღმერთები?
ა. ცხოველებს         ბ. ადამიანებს        გ. არცერთი პასუხი არ არის სწორი
7.დაწერეთ ძცველი ბერძნული წესის მიხედვით რას განასახიერებდა ამფორა და რა იყო მისიი დანიშნულება?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. ჩამოთვალეთ ძველი ბერძნული ტაძრის კოლონადები და სურათის მიხედვით მიუწერეთ შესაბამისი პასუხები?
ა.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6a/Classical_orders_from_the_Encyclopedie.png/800px-Classical_orders_from_the_Encyclopedie.png
9. დაწერეთ განმასხვავებელი ნიშნები ბერძულ და რომაულ კულტურაში. რა იყო საერთო და განმასხვავებელი ნიშნები ადამიანის ქანდაკებაში-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10. რას ნიშნავს ,,კუროსი“
ა. ძვ. ბერძნულად ყმაწვილს      ბ. ძვ. ბერძნულად ღმერთს   გ. ძვ. რომაული  მეომარს
11.რითი განსხვავდება ბერძნული ქანდაკეკება ეგვიპტური ქანდაკებისაგან
ა. ის იყო სტატიკური    ბ. ის იყო სივრცეში გაშლილი    გ. იყო ერთიანი და დაუნაწევრებელი
12. დაადგინეთ შესაბამისობები ქანდაკებებს შორის და მიუწერეთ რომელი ქვეყნის ქანდაკებებია  :
ა.ეგვიპტური ქანდაკება-ის სურათის შედეგი                     ბ.ბერძნული ქანდაკება-ის სურათის შედეგი                         გ.რომაული ქანდაკებები-ის სურათის შედეგი
---------------------                                   ------------------------                                    ----------------------
13. ილუსტრაციაზე მოცემული ორი ლარნაკი ლარნაკი მიუწერეთ შესაბამისი პასუხები , რას ეზახოდნენ ასეთი წესით შექმნილ ლარნაკებს?
ა.ბერძნული ლარნაკები-ის სურათის შედეგი                                            ბ.http://georgianart.ge/images/stories/2013/g.iashvili/5.jpg
---------------------------                                                             ----------------------------------------


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ნახატის წაკითხვა-ანალიზი