კლასსაათი თემზე: ბულინგი-ძალადობის სახეები


გაკვეთილის გეგმა
მასაწავლებლის სახელი გვარი:  ნატო საინიძე
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური : საბაზო- მე-8  კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8
გაკვეთილის თემა: ბულინგი-ძალადობის სახეების გაცნობა
კითხვა: რა შეიძლება გავიგო ბულინგისა და ძალადობის სახეების შესახებ და როგორ ამოვიცნოთ მისი ფორმები
გაკვეთილის მიზანი:   მოსწავლეებმა მიიღონ ინფორმაცია ძაადობაზე, გაეცნონ ძალადობის სახეებს, ტიპებსა და ფორმებს, რითაც გამოუმუშავდებათ ამოიცნონ ძალადობის ფორმები და წინააღმდეგობა გაუწიონ ბულინგს მათ გარშემო
წინარე ცოდნა: მოსწავლეებმა წინა შეხვედრაზე უყურეს ქართულ მხატრულ ფილმს ,,ტბა“ იციან ვინ შეიძლება იყოს ძალადობის მსხვერპლი და მოძალადე
#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმები
სასწავლო რესურსი



დრო
1
საორგანიზაციო  საკითხების მოგვარება, მასწავლებელი აკრავს დაფაზე ან კედელზე საჭირო თვალსაჩინოებას და რესურსს, ქმნის პოზიტიურ გარემოს, მოსწავლეებს ურიგებს გაკვეთილის თემის შესაბამის ლიტერატურას

გავეთილის განწყობის შექმნა

მთელი კლასთან
პოსტერერები, თვალსაჩინოება, ნაბეჭდი ლიტერატურა
2 წთ
2
აქტივობა
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს კლასსაათის თემას და მიზანს,რომელსაც აკრავს თვალსაცნო ადგილას
ზეპირი ფორმით
მთელი კლასთან
წინასწარ მომზადებული თემა და მიზანი გაფორმებული ვიზუალურად
2 წთ
3
 აქტივობა 3.
მასწავლებელი კლასში ატარებს მცირე კვლევას ძალადობის სახეების შესახებ, სვამს კითხვებ სმოსწავლეებს ურიგებს შესასვლელ ბილეთებს კითხვებით:
ა. რა არის ბულინგი
ბ.ძალადობის რა სახეებს იცნობენ
გ.არის თუ არა მათ ირგვლივ ძალადობა
დ. რას მიიჩნევენ ძალადობად

კითხვა/პასუხი
მთელ კლასთან
თაბახის ფურცელი, კალამი, მოსწავლეთა ნამუშევრები-შესასვლელი ბილეთები
5  წთ
4
აქტივობა 4.
მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს გასახსენებლად წინა შეხვედრაზე ნაჩვენები ქართული მხატვრული ფილმის ,ტბა“ ეპიზოდებს, სადაც ძალადობის ფორმები ვლინდება
მცირე ისტორია:ქართული ფილიმი ტბა ,რომელიც ასახავს 90 იანი ქართველი ახალგაზრდების ცხოვრებას სკოლაში და მის გარეთ ფილმი წარმოადგენს ერთი ბიჭის ისტორიას ,რომელსაც უწევს სოფლის დატოვება და თბილისში წასვლა ,ბიჭი მალევე იღებს კლასში ლიდერის სტატუსს და თავის კლასელებს აკეთებინებს მის ახირებებს.


ფილმის ჩვენება










 მუშაობა მთელ კლასთან
ვიდეოფილმი ,ტბა“https://www.youtube.com/watch?v=gOC1uPOxQuM
 ნოუთბუქი, პროექტორი,
6.წთ
6
აქტივობა 5.
ფილმის ჩვენების შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დაწყვილდნენ და წყვილში  დააფიქსირონ ფილმის ნახვის შემდეგ თავიანთი ემოციები და შთაბეჭდილებები და უპასუხონ შემდეგ შეკითხვებს
ა.რა ემოცია მოგვარათ ფილმმა
ბ.რა ძალადობის სახე ამოიცნეს მასში
გ. საიდან მოდის ძალადობა
კითხვა /პასუხი
წყვილებში
მოსწავლეთა  ემოციები და ნამუშევრები
5 წთ


აქტივობა 6.
მასწავლებელი ესაუბრება მოსწავლეებს ბულიგის შესახებ, აწვდის მათ ინფორმაციას ძალადობის სახეებისა და ფორმების შესახებ, განუმარტავს თერმინებს და შთხოვს გადახედონ მათთვის დარიგებულ ლიტერატურას და გაეცნონ ტექსტს
მინი ლექცია
მთელ კლასთან
სლაიდშოუ, ppoint prezentacia-სპეციალურ პროგრამაში მომზადებული მასალა
6 წთ


აქტივობა 7.
თემის შეჯამების მიზნით მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაიყონ ორ ჯგუფად ჟურნალის სიის მიხედვით და  იმუშაონ ჯგუფებში აძლევს ინსტრუქციას დაწერონ რა სახის ბულინგის შემთხვევები შეიძლება იყოს მათ ირგვლივ, ერთად მოიფიქრონ პრობლმის მოგვარების გზები შემდეგ კი წარმოაჩინონ თავიანთი ნამუშევრები აუდიტორიის წინაშე სადაც გაიმართება მცირე დისკუსია კითხვა პასუხის რეჟიმში
კითხვა/პასუხი
დისკუსია
მუშაობა ჯგუფებთან
მოსწავლეთა ნამუშევრები, კითხვები
10 წთ


აქტივობა 8.
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს იმუშაონ კვლავ ჯგუფებში და დაწერონ შემდეგი დავალება 1-ჯგუფმა დაწეროს მოძალადე პიროვნების თვისებები
2-ჯგუფმა მსხვერპლი პიროვნების თვისებები, სამუშაოს დასრულების შემდეგ გადაიტანონ T-დიაგრამაზე ორივე პიროვნების თვისებები რომელიც უკვე დაფაზე გამოკრული
პიროვნების ამოცნობა
მუშაობა ჯგუფებთან
თაბახის ფურცლები, მარკერები ფლივჩატები
7 წთ


აქტივობა 9
მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს გასასვლელ ბილეთებს და სთხოვს დააფიქსირონ მასზე რა მისცა მათ დღევანდელმა გაკვეთილმა , რა გაიგეს, რა იცოდნენ და რა უნდათ რომ გაიგონ კვლავ შემდეგში ამ თემასთან დაკავშირებით
ცოდნა-უნარი დამოკიდებულება
ინდივიდუალურად
გასასვლელი ბილეთები-თვითშეფასების ბარათები
2.წთ

მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეები მიიღებენ ინფორმაციას ძალადობაზე და მის ფორმებზე, ამოიცნობენ  ძალაობის სახეებბს ტიპებსა და ფორმებს, გაუწევენ წინააღმდეგობას  ბულინგს მათ გარშემო

დანართი #1

მოსწავლეთა თვითთშეფასების ბარათები
ვიყავი პასიური-რაში
ვიყავი აქტიური-რაში
ყველაზე კარგად გავიგე-
ყველაზე მეტად გამიჭირდა





3-სამი საკითხი რაც გავიგე
2- ორი საკითხი რაც ვიცოდი
1-    საკითხი რაც მინდა გავიგო











დანართი 2
განმავითარებელი  შეფასების რუბრიკა
შედეგები
საშუალოზე დაბალი
საშუალო
ძალიან კარგი
გაკვეთილზე აქტიურია, თანამშრომლობს სხვებთან, მუშაობს ჯგუფში



იცავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით, პატივს სცემს სხვის აზრს და უსმენს მათ



აქვს პრეზენტაციის უნარი, აქვს ზეპირმეტყველების წერითი უნარი, სათქმელს გადმოსცემს ნათლად და გარკვევით



იყენებს საუბრის დროს ტერმინებს, ცნებებს და დებულებებს, იაზრებს თემის სახეობებს სწორად და განსაზღვრავს დამოკიდებულებას



დავალების შესრულების ხარისხი და სწორად გააზრებული კითხვებზე პასუხები



ფილმიდან საჭირო ინფორმაციის ამოკრება-



პიროვნების ამოცნობა იდენთიპიკაცია




დანართი #3 
ქართული მხატვრული  ფილმის  ,,ტბა“  ლინკი: https://www.youtube.com/watch?v=gOC1uPOxQuM

მასწავლებელი :ნატო შაინიძე








Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ნახატის წაკითხვა-ანალიზი