სამოდელო გაკვეთილები


ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი,პირადი ნომერი -ნატო შაინიძე /61008005615
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
საგანთა ინტეგრაცია: გეოგრაფია
სწავლების საფეხური: საბაზო-7 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა-7 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: შავი ზღვა და მისი გეოგრაფიული მახასიათებლები
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან შავი ზღვის გეოგრაფიულ მდებარეობას,შეისწავლიან შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნებს და მათ დედაქალაქებს და მის მახასიათებლებს ,მოსწავლეებს განუვითარდებათ სივრცითი აღქმის, ნფორმაციის მოძიების, საპრეზენტაციო და შემოქმედებით ასევე სამუშაოს დაგეგმვისა და შესრულების უნარ-ჩვევები.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
გეოგრაფიის სტანდარტი
გეო.7.2 მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვათვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად
შედეგი თვალსაჩინოა თუ :
·         მოსწავლე ფოტოების,ცხრილების, გრაფიკების დარუკების გამოყენებით ახდენს გეოგრაფიული ინფორმაციის ინტერპრეტაციას
·         ლეგენდის გამოყენებით გადააქვს ინფორმაცია კონტურულ რუკებზე დასხვადასხვა დამხმარე თვალსაჩინოებებზე
·         თვალსაჩინოებებზე მოცემულ ერთი ტიპის გეოგრაფიულ ინფორმაციას გამოხატავს შემდეგი სახით. მაგალითადმსოფლიო რუკაზე მოძებნის მნიშვნელოვან ქალაქებს,მდინარეებს, მთებს ,ზღვებს და სხვა
გეო.7.3 მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სივრცეში
შედეგი თვალსაჩინოა თუ
·         რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს  მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტების კოორდინატებს,მაგ:დედაქალაქებს,მთებს,კუნძულებს, მდინარეებს დასხვ
ხელოვნების სტანდარტი
ს.გ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი  ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ
·           იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·           ხვადასხვაგვარი (წრიული, ვერტიკალური, ჰორიზონტალური, დიაგონალური) მონასმებით ქმნის დიდი ზომის ნამუშევრებს
ს.გ.VII.5.  მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის  სამუშაო.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           განიხილავს სამუშაო გეგმის რამდენიმე ვარიანტს და შეარჩევს ერთ-ერთს;
·           გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;
ს.გ.VII.6.  მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე;
·           განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას;
·           მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  გადაწყვე­ტი­ლე­ბის მიღებაში.
ს.გ.VII.7.  მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           წარადგენს ნამუშევარს ფართო აუდიტორიის წინაშე (მაგ., სასკოლო გამოფენაზე);
·           ჯგუფური ნამუშევრების წარდგენისას საუბრობს იმ მიზნებზე და ამოცანებზე, რომლებიც ჯგუფს ჰქონდა დასახული (რამდენად მიაღწია ჯგუფმა დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს ჯგუფი სამომავლოდ);
  • საკუთარი ნამუშევრის წარდგენისას საუბრობს ჩანაფიქრზე, ემოციებზე, რომელთა ასახვაც სურდა და რამდენად მიაღწია დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს სამომავლოდ).


#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსი
დრო
1
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. მასწავლებელი ავსებს საკლასო ჟურნალს, თვალსჩინო ადგილზე აკრავს გაკვეთილის ჩატარებისათვის ყველა აუცილებელ თვალსაჩინოებასმათ შორის გაკვეთილის მიზანს
კითხვა/პასუხი
მთელი კლასი
სხვადასხვა სახის თვალსაჩინოება, საკლასო ჟურნალი
ქაღალდი
1 წთ
2
მოსწავლეთა მოტივაციის შესაქმნელად მასწავლებელს მოსწავლეებისათვის წინასწარ აქვს მომზადებული  ფლიფჩატზე გამზადებული სქემა ,,ნაბიჯი წარმატებისაკენ“ და უპასუხონ შეკითხვებს. მაგალითად: დაასახელონ რომელი ზღვები იციან, , რომელი ზღვაა ჩვენთან ახლოს მდებარე?  თუ იციან რომელ საუკუნეში გაჩნდა ამ ზღვის შესახებ ისტორიული ცნობები, იცვალა თუარა ზღვამ ფორმა,აქვს თუ არა ოკეანეში გასასვლელი?, რა სარგებლობის მოტანა შეუძლია ზღვას ?
ნაბიჯი წარმატებისაკენ
კითხვა/პასუხი
მთელი კლასი
ფლიფჩარტი,
მარკერი,
კითხვები
2 წთ
3
წინარეცოდნის გასააქტიურებლად და სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა აქტიურად ჩართვისათვის გამოვიყენებ ,,გონებრივი იერიშს“ მასწავლებელი უსვამს მოსწვლეებს შეკითხვებს მოსწავლეები კი ინდივიდუალურად პასუხობენ შეკითხვებს ხმამაღლა:1. რა ვიცით შავი ზღვის შესახებ? 2. რომელია შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნები? 3. რამდენია შავი ზღვის ფართობი?  4. არსებობს თუ არა შავზღვაში ცოცხალი ორგანიზმებისათვის საარსებო გარემო? 5.იცით თუ არა მოსაზღვრე ქვეყნების დედაქალაქები. 6. ჩაედინება თუ არა შავ ზღვაში მდინარეები.? 7. დაასახელონ საქართველოს ტერიტორიაზე რომლი მდინარეჩაედინება შავ ზღვაში?

,,გონებრივი
იერიში ,,წინასწარმეტყველების ხე“
მთელი კლასი/
ინდივიდუალურად
კითხვები, რომლებიც ფლიფჩარტზე
იქნება ჩამოწერილი
3 წთ
4
გაკვეთილის თემის გაცნობა.
მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს გაკვეთილის თემას  შავი ზღვა და მისი გეოგრაფიული მახასიათებლები.  მასწავლებელს გაკვეთილის მოკლე ანოტაცია ელექტრონულ ფორმატში აქვს მომზადებული დაა წარუდგენს მოსწავლეებს, შემდეგ დაურიგებს მოსწავლეებს წინასწარ დაბეჭდილ წასაკითხ მასალას ამობეჭდილს და გამზადებულ მოსწავლეებისათვის და სთხოვს წაიკითხონ გულდასმით
მინილექცია
მთელი კლასი
პროექტორი
კომპიუტერი
ამობეჭდილიწასაკითხი მასალა
10 წთ
5
აქტივობა #1
ფიზიკურ რუკაზე მუშაობა -მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს იმუშაონ ფიზიკურ რუკაზე უპასუხონ შეკითხვებს მოიძიონ ინფორმაცია გასცენ სწორი პასუხები და გააკეთონ ჩანაწერები,მათთვის კითხვარები მომზადებულია წინასწარ, მასწავლებელი მივა თითოეულ მოსწავლესთან და აკონტროლებს ხხდება თუ არა სწორი პასუხების გაცემა, ხომ არ წავიდნენ მოსწავლეები მცდარი გზით, აძლევს ეფექტურ უკუკავშირს  
კითხვა /პასუხი
ინდივიდუალური
/მთელ კლასთან
წინასწარ მომზადებული შეკითხვები ქაღალდი, კალამი
10 წთ
6
აქტივობა #2.
პრაქტიკული სამუშაო.იმუშაონ ჯგუფებში დაიყონ ჟურნალის მიხედვით ორ ჯგუფად. 1 ჯგუფმა მათთვის მომზადებულ წინასწარი თვალსაჩინოების მიხედვით შეასრულონ დავალება: შექმნან შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნების კონტურული რუკა საზღვრების გათვალისწინებით დააწერონ ქვეყნის დედაქალაქი და შემდგომ გამოჭრან მოემზადნონ პრეზენტაციისათვის. ხოლო 2  ჯგუფმა ასევე წინასწარ მომზადებული თვალსაჩინოების მიხედვით დახატონ შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნების დროშები გამოჭრან და მოემზადონ პრეზენტაციისათვის. მასწავლებელი ორივე ჯგუფთან მიდის და აძლევს ინსტრუქციას თუ როგორ უნდა შეასრულონ დავალება და აძლევს რეკომენდაციებს
პრაქტიკული სამუშაო
ჯგუფურიად
მაკრატელი,წებო, ქაღალდი სხვადასხვა სამუშაო მასალა
10 წთ
7
აქტივობა #3 შევქმნათ სამ განზომილებიანი რუკა
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს  მოსწავლეებმა ჯგუფების მიხედვითდიდი ზომის ქაღალდზე გადაიტანონ მათ მიერ გამოჭრილი დროშები და რუკები დააწებონ ფლიფჩარტზე და გააკეთონ პრეზენტაცია შემდეგი სახით.მაგალიტად. რომელი ქვეყანა გამოჭრეს, რომელი ქვეყნის დროშა გააფერადეს ,რომელია ამ ქვეყნის დედაქალაქები
პრეზენტაცია
მოსწავლეების პრეზენტაცია ინდივიდუალურად
რამდენიმემოსწავლე
ფლიფჩარტი, წებო მარკერი
5 წთ
8.
გაკვეთილის შეჯამება
გაკვეთილის შეჯამების მიზნით მასწავლებელი უბრუნდება ადრე დასმულ შეკითხვებს, რომელსაც მოსწავლეებმა ვერ გასცეს სწორი პასუხები გაკვეთილის დასაწყისში და თხოვს მოსწავლეებს გაკვეთილზე  მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გასცენ თავიდან კითხვებს სწორი პასუხები 3-2-1 პრინციპით  გამოყონ გაკვეთილიდან მათთვის საინტერეო ინფორმაცია რა მოეწონათ ყველაზე მეტად გაკვეთილის პროცესში დარა არა
კითხვა/პასუხი
მთელ კლასთან/ რამდენიმე მოსწავლე

3-2-1
შეკითხვები, ფლიფჩარტი ქაღალდი  შეკითხვები
3 წთ

საშინაო  დავალება: მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას მოძიონ ინფორმაცია რომელი მდინარეები მიედინება მოსაზღვრე ქვეყნებში ამოიწერონ და დაადგინონ ჩამონათვალიდან რომელი მდინარეებია მათგან ყველაზე დიდი დრო 1 წთ





მოსწავლეთა თვითთშეფასების ბარათები
ვიყავი პასიური-რაში
ვიყავი აქტიური-რაში
ყველაზე კარგად გავიგე-
ყველაზე მეტად გამიჭირდა





3-სამი საკითხი რაც გავიგე
2- ორი საკითხირაც ვიცოდი
1-    საკითხი რაც ვერ გავიგე













ინოვაციური გაკვეთილი
მასაწავლებლის სახელი გვარიპირადი #:ნატო შაინიძე.პ/61008005615
საგანი:სახ. და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური :დაწყებითისაფეხური-6 კლასი
გაკვეთილის თემა:ნიკო ფიროსმანის მოკლე ბიოგრაფიული ცნობებისა შემოქმედების გაცნობა
გაკვეთილისმიზანი: შეისწავლონ ნიკო ფიროსმანის ბიოგრაფია ცხოვრების მნიშვნელოვანი დეტალები, გაეცნონ მის ინდივიდუალურ ხელწერას შემოქმედებაში, განუვითარდეთ ხელოვნების ნიმუშებზე დაკვირვების, მსჯელობის , შემოქმედებითი და ნასწავლი მასალის პრაქტიკულ საქმიანობაში გამოყენების უნარ-ჩვევები.
წლის ბოლოსმისაღწევი შედეგი სტანდარტი ეროვნული სასწავლო გეგმიდან
ს.გ.VI.1.  მოსწავლეს შეუძლია  მიზანმიმართულად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტები და პრინციპები   ნამუშევრის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
·     სხვადასხვაგვარი მონასმებით და ეფექტებით გადმოსცემს განწყობილებას და ქმნის ფაქტურებს;
·     იყენებს ფერთა გრადაციას;
·     იყენებს კონტრასტულ და მონათესავე ფერებს;
·     აკვირდება და ასახავს საგანთა თანაფარდობას და პროპორციას (მარტივად);
ს.გ.VI.4. მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია  მათი გამოსახვა ნამუშევარში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·     ჩამოთვლის  მისთვის საინტერესო რამდენიმე მოვლენას და ცდილობს საკუთარი დამოკიდებულების გადმოცემას ნამუშევარში;
·     იღებს იდეებს სხვა საგნებში განვლილი მასალიდან და გამოსახავს მათ ნამუშევარში;
·     ნამუშევარში გადმოსცემს ბუნების მოვლენებზე დაკვირვების შედეგებს;
ს.გ.VI.8. მოსწავლეს ესმის  და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის  საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ესაუბრება მეგობრებს ნახატებით;
·           გამოთქვამს აზრს ავტორის ჩანაფიქრის შესახებ;
·           საუბრობს ნამუშევრის შინაარსზე;
·           საუბრობს ინფორმაციაზე, რომელიც მიიღო სპექტაკლიდან, ფილმიდან, ფერწერული/გრაფიკული ნამუშევრებიდან, წიგნის ილუსტრაციებიდან.
წინარე ცოდნა:
იცნობენ ქართველ მხატვრებს, კითხულობენ და მოიძევენ ინფორმაციას, ფლობენ ხატვის სხვადასხვაგავარ ხერხებს,იციან კომპოზიციური აგების ხერხები
#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმები
სასწავლო რესურსი
დრო
1
ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება
ვქმნის საგაკვეთილო განწყობას, ვავსებს საკლასო ჟურნალს,ვესაუბრები თუ რას გავაკეთებთ დღეს. ვაკრავ ყველა საჭირო რესურს გაკვეთილის წასამართად, ვაწყობ კომპიუტერს  და პროექტორს  ვიზუალური თავალსაჩინოების მოსაწყობად
გავეთილის განწყობის შექმნა- ყინულის გალღობა
მთელი კლასი
საკლასო ჟურნალი კალამი
2 წთ
2
მოსწავლეთა გამოწვევა
მოსწავლეთა გამოწვევის მიზნით და მათი მოტივაციის ასამაღლებლად ვსვამ საკონტროლო კითხვებს, რომელსაც მოსწავლეები პასუხობენ ზეპირი ფორმით. მაგ.
 1.რომელ ქართველ მხატვრებს ვიცნობთ.
2.ვინ არის ქართველი თვითნაწავლი მხატვარი.
 3.ვიცით თუ არა მისი ცხოვრების შესახებ რაიმე დეტალი
 4. თუ იცით საქართველოს რომელიმ კუთხის შვილი იყო ნიკო
5. თუ ვიცით ქართველი პოეტებიდან ვის ადარებენ ნიკოს?

კი/პა-ინტერაქტიული
მთელი კლასი
წინასწარ მომზადებული კითხვები
3 წთ
3
 Pp პრაზენტაცია ვიზუალური თვალსაჩინოებით გაკვეთილის მასალის გაცნობა
მოსწავლეებს ვაჩვენებ ელექტრონულ პრეზენტაციას რომელიც მათთვის მოვამზადე powerpoint-ის პროგრამაში, ვაცნობ მათ საგაკვეთილო მასალას ვაცნობ ნიკო ფიროსმანის შესახებ მოკლე ბიოგრაფიულ მონაცემებს  და ვაჩვენებ საილუსტრაციო ნიმუშებს, შესაბამისად ვესაუბრები ნიკოს ზოგიერთი ნახატის შექმნის ისტორიას, როგორ გაჩნდა მათი შექმნის იდეა და ა.შ
პრეზენტაცია- სლაიდშოუს ჩვენება-მინილექცია
მთელ კლასთან
კომპიუტერი-პროექტორი,თვალსაჩინოებები
8 წთ
4
ჯგუფური სამუშაო
ვთხოვ მოსწავლეებს დაიყონ ორ ჯგუფად, ვაძლევ ინსტრუქციას დააკვირდნენ დიდი მხატვრების სერიიდან სახელმძღვანელოში მოცემული ფიროსმანის შესახებ საილუსტრაციო ნიმუშებს ,იმსჯელონ შემდეგ კი გააკეთონ ჩანაწერები 1.რომელ ნახატს რა სახელი დაერქვა და რატომ 2. რა არის მასში გამოსახული, 3. რეალურია თუ არა მხატვრის მიერ შესრულებული ნახატის გმირები, 4. გამოკვეთონ საკუთარი აზრი რატომ ამსგავსებენ ვაჟა ფშაველას, რა არის მათში საერთო
საილუსტრაციო ნიმუშების ნახვა- ინფორმაციის მოძიება
ჯგუური მუშაობა
ელექტრონული თვალსაჩინოება , სახელმძღვანელო დიდი მხატვრები სერიიდან  ფიროსმანი
10 წთ
5
წყვილში სამუშაო
საილუსტრაციო ნიმუშების განხილვის შემდეგ ვთხოვ მოსწავლეებს იმუშაონ ინდივიდუალურად და ნიკოფიროსმანის ხელწერის მიხედვით შეასრულონ პრაქტიკული სამუშაო. ამოარჩიონ სახელმძღვანელოდან რამდენიმე ილუსტრაცია და შეასრულონ დავალება
პრაქტიკული სამუშაო
ინდივიდუალური
სახტავი რვეულები, ფანქრებივი ზუალური თუ ელექტრონული თვალსაჩინოება, სახელმძღვანელო დიდი მხატვრები სერიიდან  ფიროსმანი
15 წთ
6
გაკვეთილის შეჯამებისთვის ვთხოვ მოსწავლეებს მოახდინონ თავიანთი ნამუშევრების გამოფენა -პრეზენტაცია- გამოთქვან საკუთარი აზრები და დაახასიათონ მათ მიერ შესრულებული ნამუშევარი რა ნახატი შეასრულა და როგორი ხელწერა გამოიყენა საკუთარი იდეის განსახორციელებლად.შეაფასონ საკუთარი თავი, იყო თუ არა აქტიური , რა გაუჭირდა და რა გააკეთა ყველაზე უკეთ
ნამუშევრების გამოფენა
ინდივიდუალურად
მოსწავლეების მიერ შესრულებული ნამუშევრები
5 წთ
6
საშინაო დავალების განსაზღვრა
გაკვეთილის დასასრულს ვაძლევ მოსწავლეებს საშინაო დავალებას დაწერეთ ესე თემაზე,,მე რომ ნიკო ფიროსმანი ვიყო.ვაძლევ ინსტრუქციას თუ როგორუნდა შეასრულონ დავალება სწორად



2 წთ
 წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ü  ფერწერული ნამუშევრის შექმნისას იყენებს ტრადიციულ და არატრადიციულიარაღებს და ტექნოლოგიას
ü  წინასწარ შერჩეულიკრიტერიუმებისმიხედვითაფასებს ნამუშევარს
ü  მსჯელობს მისთვის ნაცნობ ხელოვნების მოღვაწეებზედა მათ წვლილზე საზოგადოების ცხოვრებაში




მოსწავლეთა თვითთშეფასების ბარათები
ვიყავი პასიური-რაში
ვიყავი აქტიური-რაში
ყველაზე კარგად გავიგე-
ყველაზე მეტად გამიჭირდა





3-სამი საკითხი რაც გავიგე
2- ორი საკითხირაც ვიცოდი
1-    საკითხი რაც მინდა გავიგო













გაკვეთილის თემა
შავი ზღვის  გეოგრაფიული მახასიათებლები
სწავლების საფეხური და კლასი
დაწყებითი საფეხური,V-კლასი
ინტეგრირებული საგნები 
მასწავლებლების სახელი, გვარი
 2. სახ.და გამოყენებითი ხელოვნება-----ნატო შაინიძე

. მოსწავლეთა რაოდენობა
7 მოსწავლე
წინარეცოდნა
რუკაზე მუშაობა, პრეზენტაციის უნარი, სახატავი საშუალებების გამოყენების უნარი
 გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
(საგნების მიხედვით)



მოსწავლეები გაეცნობიან შავი ზღვის გეოგრაფიულ მდებარეობებს, შეისწავლიან  შავი ზღვის მდინარეებს,მოსაზღვრე ქვეყნებს  და ჩამოუყალიბდებათ  სივრცითი აღქმის, ინტერპრეტაციის უნარ ჩვევები.ინფორმაციის მოძიების,  ანალიტიკური აზროვნების  და კომუნიკაციის უნარი, შემოქმედებითი აზროვნების უნარი სხვადასხვა სამუშაოს დაგეგმვა და შესრულების უნარი.


. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულიმისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები/ საგნების მიხედვით
ს.გ.V.3 მოსწავლე აკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს, მათ შორის არსებულ კავშირებს და შეუძლია მთი ასახვა ნამუშევარში
შედეგი თვალსაჩინოა:
·         აკვირდება როგორ იცვლება ობიექტის ზომა, ფერი, სიმკვეთრე დამკვირვებლისაგან დაშორების მიხედვით და ასახავს ნამუშევარში.
·         ხატავს პორტრეტს, ნატურმორტსა და პეიზაჟს ნატურიდან და მეხსიერებით მეტი დეტალის გამოყენებით




 თანმიმდევრობა
(აქტივობა და დრო)

აქტივობა N 1 : წინარე ცოდნის დადგენა „ გონებრივი იერიში“---------.დრო 15 წთ
მოსწავლეთა დაინტერესებისა და სასწავლო პროცესში აქტიურად ჩართვისათვის, ასევე თემის ირგვლივ ცოდნის დონის დადგენის მიზნით გამოვიყენე გონებრივი იერიში, მოსწავლეებს დავუსვი შემდეგი კითხვები: რა იციან შავი ზღვის შესახებ? რომელია მისი მოსაზღვრე ქვეყნები? იცით თუ არა ამ ქვეყნის დედაქალაქებ?, როგორ გამოიყურება ამ ქვეყნის დროშები? რამდენია შავი ზღვის ფართობი? იცნობთ თუ არა შავი ზღვის ბუნებრივი რესურსებს?იცნობთ,თუ არა შავი ზღვის წყალმცენარეებს? არსებობს თუ არა შავ ზღვაში საარსებო გარემო ცოცხალი ორგანიზმებისათვის?და ა. შ
      აქტივობა N2 :მინი ლექცია  გაკვეთილის თემასთან დაკავშირებით. ----------დრო-15 წუთი
მოსწავლეებს ვესაუბრე შავი ზღვის მახასიათებლებზე თემიდან გამომდინარე

  აქტივობა N3 :ინტერნეტისა და კომპიუტერის გამოყენებით  დამატებითი ინფორმაციის მოძიება  რისი გაგებაც უნდათ მოსწავლეებს  დრო- ---15 წუთი
მოსწავლეები ქსელში ჩართული კომპიუტერის საშუალებით დამატებით მოძებნეს ინფორმაცია შავი ზღვის მახასიათებლებზე, მოსაზღვრე ქვეყნებზე, მდინარეებზე, დედაქალაქებზე  და ა. შ
აქტივობა N4 : ფიზიკურ  რუკაზე  მუშაობა ინდივიდუალურად  მოსაზღვრე ქვეყნების  და მდინარეების შესახებ   ინფორმაციის მოძიება.
 დრო -10. წუთი
მოსწავლეებ ინსტრუქციის შესაბამისად ინდივიდუალურად ეძებენ  ფიზიკურ რუკაზე შავი ზღვას, მისი მოსაზღვრე ქვეყნებს, დედაქალაქებს და მდინარეებს და აკეთებენ პრეზენტაციას
აქტივობა #5. მოსწავლეები ხატავენ თავიანთი წარმოსახვით შავი ზღვას და მის მოსაზღვრე ქვეყნებს, აფერადებენ და ყველა ქვეყანას სიმბოლურად ახატავენ ქვეყნის შესაბამის დროშებს. ---------დრო  20 წთ
 მოსწავლეებს ვაძლევ ინსტრუქციას დაიყონ ორ ჯგუფად და ჯგუფებმა შეასრულონ შემდეგი დავალება :
1 ჯგუფი:თავიანთი წარმოსახვით დახატეს კონტურული რუკა შავი ზღვის და მისი მოსაზღვრე ქვეყნების მიხედვით, და გააფერადონ სხვადასხვა ფერად.
2 ჯგუფი: მოამზადეს შავი ზღვის ქვეყნების შესაბამისი დროშები გააფერადეს და გამოჭრეს.
დავალება მესამე : 1 ჯგუფის მიერ დახატულ კონტურულ რუკაზე დააწებეს  ქვეყნის შესაბამისი დროშები და ჯგუფის მიერ არჩეულმა ერთმა მოსწავლემ  გააკეთა პრეზენტაცია.
აქტივობაN6: გაკვეთილის შეჯამება  კითხვა -პასუხი . დრო-10 წუთი
1.     რამდენი ქვეყანა ესაზღვრება შავ ზღვას?
2.     რამდენია შავი ზღვის ფართობი?
3.     ჩამოთვალეთ შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნები
4.     ჩამოთვალეთ შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნების დედაქალაქები?
5.     ჩამოთვალეთ შავ ზღვაში რომელი მდინარეები ჩაედინება
6.     შავ ზღვაში ჩამდინარე მდინარეებიდან რომელი მდინარეა საქართველოს ტერიტორიაზე?
7.      
აქტივობა #7 შეფასება. დრო 5 წთ
 მოსწავლეებს ვაფასებთ წინასწარ შედგენილი რუბრიკის მიხედვით



შეფასება
ჩართულობა, სწორად დაგეგმილი სამუსაო, დროის ლიმიტი, პრეზენტაცია, ჯგუფური სამუსაო
საკლასო მენეჯმენტი _
საგანმანათლებლო რესურსები
ინტერნეტი,კომპიუტერები, მსოფლიო  ფიზიკური რუკა, სახელმძღვანელო  „შავი ზღვის სკივრი“ მარკერი, თაბახის ფურცლები, ფანქრები, მსოფლიო ქვეყნის დროშები-თვალსაჩინოება



ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმა

ჯგუფებს ეძლევათ დავალება, მოსწავლის შემთხვევის აღწერაზე დაყრდნობით შეადგინონ გაკვეთილის გეგმა, სადაც გათვალისწინებული იქნება როგორც მიზნები და აქტივობები კლასისთვის, ასევე სსსმ მოსწავლის ისგ მიზანი (ესგ - მოდიფიკაციის სახეები), და იდენტიფიცირებული იქნება გაკვეთილის მიზანი და აქტივობები სსსმ მოსწავლისთვის. სსსმ მოსწავლის გაკვეთილის მიზანი და აქტივობები შესაბამისობაში უნდა იყოს კლასის მიზანთან და აქტივობებთან
შემსრულებლის სახელი, გვარი
სსიპ ქედის მუნიციპალიტეტის სოფელი კოკოტაური

მასწავლებელი: ნატო შაინიძე
გაკვეთილის თემა:  მეხუთე საუკუნე და ვახტანგ გორგასალი

კლასი - 4

მოსწავლეთა რაოდენობა -20
მათ შორის სსსმ მოსწავლეთა რაოდენობა -1
გაკვეთილის მიზანი/სასწავლო შედეგი:
1- მიზანი/მიზნები მთელი კლასისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
ქართ. IV. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მსჯელობს ნაწარმოებში ასახულ ამბავსა და პერსონაჟებზე მისთვის საინტერესო და მნიშვნელოვანი კუთხით;
ასახელებს მოსმენილი ტექსტიდან ესთეტიკურად ღირებულ ადგილებს;
აფასებს გმირის საქციელს და განმარტავს თავის დამოკიდებულებას;
უკავშირებს პერსონაჟის მოქმედებას პირად ცხოვრებისეულ გამოცდილებას და იხსენებს მსგავს სიტუაციებს;
მონაწილეობს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ გამართულ დისკუსიაში;
მონაწილეობს საბავშვო სპექტაკლის ან ზღაპრის  განხილვაში;
გამოხატავს საკუთარ ემოციებს/განცდებს და ცდილობს მათ ახსნას („გამიკვირდა იმიტომ, რომ...“, „აღვშფოთდი იმიტომ, რომ...“).

ქართ. IV. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თემაზე შექმნილი მხატვრული ტექსტების დამოუკიდებლად წაკითხვა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ამოიცნობს კონკრეტული ჟანრისათვის (მაგ., იგავ-არაკის, ზღაპრის, მოთხრობის) დამახასიათებელ ნიშნებს;
· საუბრობს სათაურისა და ტექსტის აზრობრივ/ შინაარსობრივ ურთიერთკავშირზე;
· ასახელებს სათაურის ალტერნატიულ ვარიანტებს;
· ასახელებს მოქმედ პირებს;
· მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას (მაგ., მოვლენათა, მოქმედებათა დროსა და ადგილს);
· დამოუკიდებლად პოულობს ტექსტში სიტყვებსა და გამოთქმებს, რომლებსაც ავტორი იყენებს პერსონაჟების, ფაქტებისა და მოვლენების აღსაწერად;
· ამოიცნობს პერსონაჟთა გრძნობებს, მიზნებს;
· აკვირდება პერსონაჟთა ქცევას, მოქმედებას, თვისებებს და დაკვირვების საფუძველზე გამოაქვს სათანადო დასკვნა მათი აზრების, განზრახვების, განცდების შესახებ;
· აკავშირებს ერთმანეთთან ექსპლიციტურად მოცემულ ფაქტებს, მოვლენებს, მოქმედებებს და გამოაქვს სათანადო დასკვნები;
· განარჩევს ერთმანეთისგან ფაქტსა და სურვილს/ოცნებას;
· ამოიცნობს ტექსტში გამოცემულ მოვლენებს, მოქმედებებს შორის არსებულ ლოგიკურ (მიზეზ-შედეგობრივ, ოპოზიციურ, პირობით, დათმობით და სხვა) კავშირებს;
· განსაზღვრავს ტექსტში გადმოცემულ მოქმედებათა, მოვლენათა ქრონოლოგიას;
· გამოყოფს სიუჟეტის  განვითარების ეტაპებს (დასაწყისს, ამბის შუა ნაწილს, დასასრულს);
· საკუთარი სიტყვებით გადმოცემს ტექსტის/მისი  ცალკეული მონაკვეთის მოკლე შინაარსს, გამოყოფს არსებით ინფორმაციას;
· განავრცობს შეკუმშულად, მოკლედ გადმოცემულ ამბავს;
· განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს, დიალოგსა და მონოლოგს;
· განსაზღვრავს ცალკეული პერსონაჟის ხედვის კუთხეს, გადმოსცემს ნაწარმოებში ასახულ ამბავს ერთ-ერთი პერსონაჟის პირით;
· აანალიზებს ცალკეულ რეპლიკას - ვის ეკუთვნის, ვინ არის ადრესატი, რა არის რეპლიკის მიზანი (მაგ., რჩევის მიცემა, ინფორმირება, ახსნა, საყვედურის გამოთქმა,  შენიშვნის მიცემა, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და სხვა);
· აკავშირებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციას საკუთარ გამოცდილებასთან და ამის საფუძველზე გამოაქვს დასკვნა;
· ამოიცნობს ნაწარმოების ძირითად თემას/ქვეთემებს, იდეას.
ქართ. IV. 12. მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი ტექსტის შინაარსის დაწერა; ავლენს თვითგამოხატვის სურვილს.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
იცავს შინაარსობრივ თანამიმდევრობას;
ნაწარმოების შინაარსის გადმოცემისას შემოქმედებითად იყენებს ავტორისეულ ლექსიკასა და მხატვრულ სახეებს;
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟის მიმართ სხვადასხვა ფორმით (მაგ., მოკლე დახასიათების, გმირის საქციელზე გაკეთებული კომენტარის სახით და ..);
ქმნის ნაწარმოების განსხვავებული დასასრულის წერილობით ვერსიას.

2- მიზანი/ მიზნები სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მიხედვით.
· მოსწავლეს  აღწერს  ნაწარმოებში ასახულ ამბავსა და პერსონაჟებზე მისთვის საინტერესო და მნიშვნელოვანი კუთხით;
· ასახელებს მოქმედ პირებს;
· იცავს შინაარსობრივ თანამიმდევრობას;


1) წინაპირობა - რა ცოდნას, უნარებს ფლობენ მოსწავლეები ამ ეტაზე, რომ წარმატებით მიაღწიონ დასახულ მიზანს : კითხვა, მსჯელობა, გააზრება, შინაარსის გაება, ჯგუფური მუშაობა,ინდივიდუალურად მუშაობა.

2) წინაპირობა  - რა ცოდნას, უნარებს ფლობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე  მოსწავლე რომ წარმატებით მიაღწიონ დასახულ მიზანს:კითხვა, კითხვებზე მოკლე პასუხების გაცემა, ჯგუფური მუსაობა, წერა.


გაკვეთილი ააგეთ 3 ფაზიანი მოდელის გათვალისწინებით:
· გამოწვევა
· მიმდინარეობა
· დასრულება

აქტივობა მთელი კლასისთვის

აქტივობის და მეთოდის აღწერა, საკლასო მენეჯმენტი.
დრო
რესურსი
აქტივობა სსსმ მოსწავლისთვის

აქტივობის და მეთოდის აღწერა, საკლასო მენეჯმენტი.
დრო
რესურსი
1.აქტივობა:მოსწავლეთა გამოწვევა ,,ასოციაციური რუკა/
აქტივობა: გონებრივი იერიში.
1. ვინ იყო ვახტანგ გორგასალი
2. რა ვიცით ვახტანგ გორგასლის შესახებ.
3. ვინ დაარსა თბილისი
4. ვიცნობთ თუ არა საქართველოს სხვა მეფეებს
5. რომელია საქართველოს დედაქალაქი
6. ვიცით თუ საქართველოს ძველი დედაქალაქის სახელი
7. სად მდებარეობს მცხეთა
8. გვინახავს თუ არა რომელიმე ისტორიული ძეგლი და სად მდებარეობდა იგი





7წთ
კითხვები
1


2.აქტივობა:ტექსტის გაცნობა.
მოსწავლეები ეცნობიან ტექსტს და მასზე დაყრდნობით საკუთარი სიტყვებით გადმოსცემენ ტექსტის/მისი ცალკეული მონაკვეთის მოკლე შინაარს, გამოყოფენ არსებით ინფორმაციას.







10
სახელმძღვანელო,
2. კითხულობს თემის პირველ  აბზაცს და კითხვებზე  სცემს მოკლე პასუხს.
1. როდის დაობლდა სამეფო ტახტი? მე-5 ს.
2. რამდენი წლის იყო ვახტანგი?- 6 წლის
3. ვინ განაგებდა სამეფოს?-  დედა დედოფალი   
10.
 სახელმძღვანელო.ტექსის პირველი აბზაცი
3.აქტივობა:მასწავლებელი აჩვენებს ფილმს-,,ლეგენდა თბილისის შესახებ და აძლევს დავალებას:იმუშაონ ინდივიდუალურად 
იმსჯელონ ნაწარმოებში და ფილმში მოცემული ამბისა და პერსონაჟების შესახებ, მეფე ვახტანგის წარმატებების შესახებ.







10
სახელმძღვანელო,
ვიდეო ფილმი, პროექტორი,
კომპიუტერი
3.ფილმის ნახვის შემდეგ ჩამოთვალოს  ნაწარმოებსა და ვიდეო ფილმში მოქმედი პერსონაჟები. (თემიდან გამომდინარე)
10
სახელმძღვანელო,
ვიდეო ფილმი, პროექტორი,
კომპიუტერი
4.აქტივობა:წინასწარ მომზადებულ კითხვებზე გასცენ პასუხები(თემიდან გამომდინარე


1. რა გახდა მე-5 საუკუნეში სამეფოს დაობლების მიზეზი.
2. რატომ იტვირთა დედოფალმა სამეფოს მართვა?
3. საქართველოს რომელი პერიოდია აღწერილი გაკვეთილში?
4. როგორი განათლება მიიღო ვახტანგ გორგასალმა?
5. ვინ მართავდა სამეფოს მეფის გარდაცვალების შემდეგ?
6. რამდენი წლის იყო ვახტან გორგასალი?
7. რომელი ქვეყნებია საქართველოს მტრებად მოხსენიებული?
8. რატომ უწოდეს ვახტანგს ,,გორგასალი?
9. რამდენი წლისიყო ვახტანგი მეფედ რომ დასვეს?
10. რომელი ქალაქებია ტექსტში მოხსენიებული
11.  ვინ აღზარდა ვახტანგ გორგასალი?
12. რომელი პერსონაჟია ქვეყნის მორალატედ დასახელებული







10
სახელმძღვანელო.
კითხვარები
4.მისთვის წინასწარ მომზადებული კითხვებს გასცეს მოკლე პასუხები.



1. რამ დააობლა სამეფო?
2. ვინ იყო ტახტის მემკვიდრე?
3. ავიდა თუ არა ტახტზე?
4. რა დაარქვა ახალ დაარსებულ ქალაქს?
5. რა ერქვა ძველ დედაქალაქს?
6. დაამარცხა თუ არა მეფემ თავისი მტრები?
10
სახელმძღვანელო, კითხვარები
5.აქტივობა.ჯგუფური  მუშაობა. დაასრულე ლეგენდა .
მოსწავლეები იყოფიან 4 ჯგუფად ეძლევათ ინსტრუქცია ,,დაასრულე ლეგენდა „





13
სახელმძღვანელო. საშინაო დავალების რვეული , კალამი.
5აქტივობა. ჯგუფში მონაწილეობს, აწვდის აზრებს, ან წერს მათ მიერ მოგონილ ლეგენდის გაგრძელებას
13
სახელმძღვანელო. საშინაო დავალების რვეული , კალამი.

სამოდელო გაკვეთილი ხელოვნებაში და მისი ამსახველი ფოტო მასალა 19.02.2018






























ავლებლის სახელი გვარი,პირადი ნომერი -ნატო შაინიძე /61008005615
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
საგანთა ინტეგრაცია: გეოგრაფია
სწავლების საფეხური: საბაზო-7 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა-7 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: შავი ზღვა და მისი გეოგრაფიული მახასიათებლები
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან შავი ზღვის გეოგრაფიულ მდებარეობას,შეისწავლიან შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნებს და მათ დედაქალაქებს და მის მახასიათებლებს ,მოსწავლეებს განუვითარდებათ სივრცითი აღქმის, ნფორმაციის მოძიების, საპრეზენტაციო და შემოქმედებით ასევე სამუშაოს დაგეგმვისა და შესრულების უნარ-ჩვევები.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
გეოგრაფიის სტანდარტი
გეო.7.2 მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვათვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად
შედეგი თვალსაჩინოა თუ :
მოსწავლე ფოტოების,ცხრილების, გრაფიკების დარუკების გამოყენებით ახდენს გეოგრაფიული ინფორმაციის ინტერპრეტაციას
ლეგენდის გამოყენებით გადააქვს ინფორმაცია კონტურულ რუკებზე დასხვადასხვა დამხმარე თვალსაჩინოებებზე
თვალსაჩინოებებზე მოცემულ ერთი ტიპის გეოგრაფიულ ინფორმაციას გამოხატავს შემდეგი სახით. მაგალითადმსოფლიო რუკაზე მოძებნის მნიშვნელოვან ქალაქებს,მდინარეებს, მთებს ,ზღვებს და სხვა
გეო.7.3 მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სივრცეში
შედეგი თვალსაჩინოა თუ
რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს  მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტების კოორდინატებს,მაგ:დედაქალაქებს,მთებს,კუნძულებს, მდინარეებს დასხვა
ხელოვნების სტანდარტი
ს.გ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი  ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას. 
შედეგი თვალსაჩინოა თუ
იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
სხვადასხვაგვარი (წრიული, ვერტიკალური, ჰორიზონტალური, დიაგონალური) მონასმებით ქმნის დიდი ზომის ნამუშევრებს
ს.გ.VII.5.  მოსწავლეს შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის  სამუშაო.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
განიხილავს სამუშაო გეგმის რამდენიმე ვარიანტს და შეარჩევს ერთ-ერთს;
გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;
ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  პრობლემების გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე;
განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას;
მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო  გადაწყვეტილების მიღებაში.
ს.გ.VII.7.  მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
წარადგენს ნამუშევარს ფართო აუდიტორიის წინაშე (მაგ., სასკოლო გამოფენაზე);
ჯგუფური ნამუშევრების წარდგენისას საუბრობს იმ მიზნებზე და ამოცანებზე, რომლებიც ჯგუფს ჰქონდა დასახული (რამდენად მიაღწია ჯგუფმა დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს ჯგუფი სამომავლოდ); 
საკუთარი ნამუშევრის წარდგენისას საუბრობს ჩანაფიქრზე, ემოციებზე, რომელთა ასახვაც სურდა და რამდენად მიაღწია დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს სამომავლოდ). 


#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსი
დრო

1
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. მასწავლებელი ავსებს საკლასო ჟურნალს, თვალსჩინო ადგილზე აკრავს გაკვეთილის ჩატარებისათვის ყველა აუცილებელ თვალსაჩინოებასმათ შორის გაკვეთილის მიზანს 
კითხვა/პასუხი
მთელი კლასი
სხვადასხვა სახის თვალსაჩინოება, საკლასო ჟურნალი
ქაღალდი
1 წთ

2
მოსწავლეთა მოტივაციის შესაქმნელად მასწავლებელს მოსწავლეებისათვის წინასწარ აქვს მომზადებული  ფლიფჩატზე გამზადებული სქემა ,,ნაბიჯი წარმატებისაკენ“ და უპასუხონ შეკითხვებს. მაგალითად: დაასახელონ რომელი ზღვები იციან, , რომელი ზღვაა ჩვენთან ახლოს მდებარე?  თუ იციან რომელ საუკუნეში გაჩნდა ამ ზღვის შესახებ ისტორიული ცნობები, იცვალა თუარა ზღვამ ფორმა,აქვს თუ არა ოკეანეში გასასვლელი?, რა სარგებლობის მოტანა შეუძლია ზღვას ?
ნაბიჯი წარმატებისაკენ
კითხვა/პასუხი
მთელი კლასი
ფლიფჩარტი,
მარკერი,
კითხვები
2 წთ

3
წინარეცოდნის გასააქტიურებლად და სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა აქტიურად ჩართვისათვის გამოვიყენებ ,,გონებრივი იერიშს“ მასწავლებელი უსვამს მოსწვლეებს შეკითხვებს მოსწავლეები კი ინდივიდუალურად პასუხობენ შეკითხვებს ხმამაღლა:1. რა ვიცით შავი ზღვის შესახებ? 2. რომელია შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნები? 3. რამდენია შავი ზღვის ფართობი?  4. არსებობს თუ არა შავზღვაში ცოცხალი ორგანიზმებისათვის საარსებო გარემო? 5.იცით თუ არა მოსაზღვრე ქვეყნების დედაქალაქები. 6. ჩაედინება თუ არა შავ ზღვაში მდინარეები.? 7. დაასახელონ საქართველოს ტერიტორიაზე რომლი მდინარეჩაედინება შავ ზღვაში?

,,გონებრივი 
იერიში ,,წინასწარმეტყველების ხე“
მთელი კლასი/
ინდივიდუალურად
კითხვები, რომლებიც ფლიფჩარტზე 
იქნება ჩამოწერილი
3 წთ

4
გაკვეთილის თემის გაცნობა.
მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს გაკვეთილის თემას  შავი ზღვა და მისი გეოგრაფიული მახასიათებლები.  მასწავლებელს გაკვეთილის მოკლე ანოტაცია ელექტრონულ ფორმატში აქვს მომზადებული დაა წარუდგენს მოსწავლეებს, შემდეგ დაურიგებს მოსწავლეებს წინასწარ დაბეჭდილ წასაკითხ მასალას ამობეჭდილს და გამზადებულ მოსწავლეებისათვის და სთხოვს წაიკითხონ გულდასმით
მინილექცია
მთელი კლასი
პროექტორი
კომპიუტერი
ამობეჭდილიწასაკითხი მასალა
10 წთ

5
აქტივობა #1 
ფიზიკურ რუკაზე მუშაობა -მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს იმუშაონ ფიზიკურ რუკაზე უპასუხონ შეკითხვებს მოიძიონ ინფორმაცია გასცენ სწორი პასუხები და გააკეთონ ჩანაწერები,მათთვის კითხვარები მომზადებულია წინასწარ, მასწავლებელი მივა თითოეულ მოსწავლესთან და აკონტროლებს ხხდება თუ არა სწორი პასუხების გაცემა, ხომ არ წავიდნენ მოსწავლეები მცდარი გზით, აძლევს ეფექტურ უკუკავშირს  
კითხვა /პასუხი
ინდივიდუალური
/მთელ კლასთან
წინასწარ მომზადებული შეკითხვები ქაღალდი, კალამი
10 წთ

6
აქტივობა #2. 
პრაქტიკული სამუშაო.იმუშაონ ჯგუფებში დაიყონ ჟურნალის მიხედვით ორ ჯგუფად. 1 ჯგუფმა მათთვის მომზადებულ წინასწარი თვალსაჩინოების მიხედვით შეასრულონ დავალება: შექმნან შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნების კონტურული რუკა საზღვრების გათვალისწინებით დააწერონ ქვეყნის დედაქალაქი და შემდგომ გამოჭრან მოემზადნონ პრეზენტაციისათვის. ხოლო 2  ჯგუფმა ასევე წინასწარ მომზადებული თვალსაჩინოების მიხედვით დახატონ შავი ზღვის მოსაზღვრე ქვეყნების დროშები გამოჭრან და მოემზადონ პრეზენტაციისათვის. მასწავლებელი ორივე ჯგუფთან მიდის და აძლევს ინსტრუქციას თუ როგორ უნდა შეასრულონ დავალება და აძლევს რეკომენდაციებს
პრაქტიკული სამუშაო
ჯგუფურიად
მაკრატელი,წებო, ქაღალდი სხვადასხვა სამუშაო მასალა
10 წთ

7
აქტივობა #3 შევქმნათ სამ განზომილებიანი რუკა
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს  მოსწავლეებმა ჯგუფების მიხედვითდიდი ზომის ქაღალდზე გადაიტანონ მათ მიერ გამოჭრილი დროშები და რუკები დააწებონ ფლიფჩარტზე და გააკეთონ პრეზენტაცია შემდეგი სახით.მაგალიტად. რომელი ქვეყანა გამოჭრეს, რომელი ქვეყნის დროშა გააფერადეს ,რომელია ამ ქვეყნის დედაქალაქები
პრეზენტაცია
მოსწავლეების პრეზენტაცია ინდივიდუალურად
რამდენიმემოსწავლე
ფლიფჩარტი, წებო მარკერი
5 წთ

8.
გაკვეთილის შეჯამება
გაკვეთილის შეჯამების მიზნით მასწავლებელი უბრუნდება ადრე დასმულ შეკითხვებს, რომელსაც მოსწავლეებმა ვერ გასცეს სწორი პასუხები გაკვეთილის დასაწყისში და თხოვს მოსწავლეებს გაკვეთილზე  მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გასცენ თავიდან კითხვებს სწორი პასუხები 3-2-1 პრინციპით  გამოყონ გაკვეთილიდან მათთვის საინტერეო ინფორმაცია რა მოეწონათ ყველაზე მეტად გაკვეთილის პროცესში დარა არა 
კითხვა/პასუხი
მთელ კლასთან/ რამდენიმე მოსწავლე

3-2-1
შეკითხვები, ფლიფჩარტი ქაღალდი  შეკითხვები
3 წთ



საშინაო  დავალება: მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებას მოძიონ ინფორმაცია რომელი მდინარეები მიედინება მოსაზღვრე ქვეყნებში ამოიწერონ და დაადგინონ ჩამონათვალიდან რომელი მდინარეებია მათგან ყველაზე დიდი დრო 1 წთ





მოსწავლეთა თვითთშეფასების ბარათები
ვიყავი პასიური-რაში
ვიყავი აქტიური-რაში
ყველაზე კარგად გავიგე-
ყველაზე მეტად გამიჭირდა







3-სამი საკითხი რაც გავიგე
2- ორი საკითხირაც ვიცოდი
საკითხი რაც ვერ გავიგე















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ნახატის წაკითხვა-ანალიზი